L'equip Pleswo guanya el primer premi del concurs Recircula Challenge amb el projecte d'un matalàs fabricat amb residus plàstics

Descarregar

Pleswo, equip guanyador d'aquesta primera edició del concurs, en el moment de recollir el premi

Descarregar

Foto de grup dels equips participants

Vuit equips d'estudiants de diferents universitats catalanes van presentar dissabte, 6 de juliol, al Campus Diagonal-Besòs propostes innovadores per eliminar films i bosses de plàstic, en el marc de la final del concurs Recircula Challenge, organitzat per la UPC i l’AMB. El primer premi del concurs va ser per l'equip Pleswo, amb el projecte Temasmat, un matalàs d'assistència temporal fet a partir de films i bosses de plàstic. El concurs va atorgar també un accèssit a la proposta 2040hub, un sistema multiplataforma que involucra directament la ciutadania en la reducció de residus plàstics.

08/07/2019

L’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), al Campus Diagonal-Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) (Avda. Eduard Maristany, 16, de Barcelona) va acollir la final del torneig Recircula Challenge 2019 els dies 5 i 6 de juliol, una competició en què equips d’estudiantat han treballat al llarg dels darrers mesos per tal de plantejar solucions creatives que permetin avançar cap a un món més sostenible amb l’eliminació de residus plàstics, concretament d’eliminar films i bosses de plàstic.

El concurs es va tancar amb la presentació de les propostes dels equips finalistes dissabte, 6 de juliol, en un acte obert al públic, en què es van lliurar també els premis als equips guanyadors. El jurat va decidir atorgar el primer premi, dotat amb 3.000 euros, a l'equip Pleswo pel seu projecte Temasmat, un matalàs d'assistència temporal fabricat amb films i bosses de plàstic, pensat per a persones que han perdut la seva llar, ja sigui per causes ambientals o socials. Així mateix, es va atorgar un accèssit dotat amb 1.500 euros a la Proposta 2040hub, que es basa en la implantació d'un sistema multiplataforma que permeti quantificar el consum de plàstic a cada llar i rebre bonificacions quan se'n fa un ús responsable, un sistema que busca sensibilitzar la ciutadania davant la necessitat de reduir residus i fomentar el reciclatge. A més de la dotació econòmica, ambdós equips tindran l’oportunitat d’incubar els projectes a la UPC.

A la final d'aquesta primera edició del Recircula Clallenge, estudiants de diferents universitats catalanes van presentar altres propostes creatives per eliminar residus plàstics: Plasticdetoxx, la Plataforma Reditus, Breaking Plastics, Be0plastic, Projecte Re-Care i Gr3en. Els projectes es poden consultar al blog del Recircula Challenge. El concurs ha estat patrocinat per Bon Preu Esclat, Urbaser i el Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics industrials de Barcelona (Enginyers BCN).

Solucions a problemes urgents de l’economia circular
Recircula Challenge 2019 és la primera edició d’aquesta competició organitzada per la UPC i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en el marc del Hub Recircula, amb l’objectiu d’aportar solucions a problemes reals i urgents de l’economia circular.

El Hub Recircula és un projecte impulsat conjuntament per la UPC i l’AMB per fer del Campus Diagonal-Besòs un referent de coneixement i pràctica de l’economia circular. Amb aquest objectiu, el Hub ofereix activitats de formació i intercanvi entre empreses, institucions, professionals, docents i estudiants per tal d’impulsar projectes col·laboratius a l’entorn de la reducció de residus i la generació de canvis en el model de producció i consum.