Es constitueix a l’ESEIAAT la Taula del Tèxtil

Els representants de les entitats impulsores de la Taula del Tèxtil

L’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), l’Ajuntament de Terrassa i una dotzena d'entitats i associacions empresarials del sector tèxtil han impulsat la creació de la Taula del Tèxtil, un nou marc de diàleg permanent entre l’empresa i la Universitat, per assolir el màxim nivell d’excel·lència en els estudis d’enginyeria tèxtil. La constitució de la mesa ha tingut lloc el 25 de gener, a l’ESEIAAT.

03/02/2018

La Taula del Tèxtil neix com un grup de treball per promocionar i potenciar els estudis d’Enginyeria Tèxtil, en el marc de col·laboració entre empresa i universitat. El sector tèxtil està en evolució tecnològica constant, amb nous productes, nous materials, nous processos i requereix que les empreses disposin del personal tècnic capacitat per implementar-los. En aquest sentit, les empreses constaten un nombre de titulats clarament insuficient al que el sector demanda.

En aquest sentit, la Taula del Tèxtil se suma a les iniciatives promogudes per algunes patronals que incentiven amb ajuts econòmics els estudis d’enginyeria tèxtil i que han permès incrementar el nombre d’estudiants, fent-les extensives a tot el sector tèxtil en l’àmbit de l’Estat. Els membres que integren la Taula comparteixen també la importància que l’estudiant universitari disposi d'informació per valorar les opcions professionals que el sector tèxtil li ofereix.

Les entitats impulsores d’aquesta plataforma són l’Ajuntament de Terrassa; l’Associació d'Empresaris de Gèneres de Punt de Mataró i Comarca (ASEGEMA); l’Agrupación Española de Género de Punto; l’Associació de Representants de Maquinària Tèxtil (ARIMTEX); l’Asociación Española de Fabricantes de Maquinaria Textil (AMEC-AMTEX); l’Asociación Española de Químicos y Coloristas Textiles (AEQCT); el Consejo Intertextil Español(CIE); la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor); la Federación Nacional de Acabadores, Estampadores y Tintoreros Textiles (FNAETT); l’Institut Industrial de Terrassa, l’Institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) i l’ESEIAAT.