Presentat l’estudi ‘Transició energètica i indústria’, elaborat per la UPC

Imatge de la portada de l'Estudi, editat per la Generalitat de Catalunya

El 29 de setembre ha tingut lloc la presentació, en format virtual, de l’estudi ‘Transició energètica i indústria’, un treball multidisciplinari, en el qual ha participat la UPC, que té com a objectiu analitzar els efectes de la transició energètica a la indústria catalana. L’acte s'ha emès en directe per Internet.

29/09/2021

L’estudi ‘Transició Energètica i Indústria’, que ha estat liderat pel professor Jordi Berenguer, del Departament de Teoria Senyal i Comunicacions de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), és fruit del treball d’un equip multidisciplinari de la Universitat, coordinat amb la Fundació per la Indústria i la Direcció General d’Indústria del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

En l'acte de presentació pública de l'estudi, que ha tingut lloc el 29 de setembre per via telemàtica, ha comptat  amb la participació del president de la Fundació per la Indústria, Miquel Ribé; de la directora general d’Indústria del Departament d’Empresa i Treball i consellera delegada d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya, Natàlia Mas, així com del vicerector de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la UPC, Climent Molins, i del professor Jordi Berenguer, catedràtic d’Escola Universitària del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC i responsables de l'estudi.

En la presentació s'ha posat en valor l’objectiu de l’estudi, que ha analitzat els efectes clau de la transició energètica a la indústria catalana. L’informe se centra en els processos industrials derivats de l’elevat consum energètic i la generació d’emissions. També destaca els obstacles potencials per al desplegament de la transició energètica i els efectes sobre el desenvolupament econòmic i l’ocupació. Finalment, s’extreuen unes recomanacions sobre les polítiques industrials.

En l’elaboració de l’informe també hi han participat els professors de la Universitat Xavier Ayneto, director del Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria; Vicenç Fernàndez, director de la càtedra UNESCO de Direcció Universitària i membre del Grup de Recerca en Organització de la UPC; Francesc Guinjoan, professor del Departament d’Enginyeria Electrònica; Carles Riba, investigador del Centre de Disseny d'Equips Industrials-Dinàmica de Màquines (CDEI), i Luis Romeral, professor del Departament d’Enginyeria Electrònica. Així mateix, han col·laborat David Fortuny, Mireia de la Rubia i Laura Tuduri, del Servei de Suport a la Recerca i la Innovació de la UPC.

La presentació d’aquest estudi s’ha emmarcat en el programa per potenciar la Indústria 4.0 com a impulsora de la transformació de l’economia catalana, de la Fundació per la Indústria. L’activitat també forma part del programa commemoratiu del 50è aniversari de la Universitat.