L’Escola d’Arquitectura de Barcelona ret homenatge a Xavier Rubert de Ventós

Descarregar

Cartell de l'homenatge a Xavier Rubert de Ventós

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC ha organitzat el dimarts, 25 de febrer un acte dedicat al filòsof i escriptor Xavier Rubert de Ventós, catedràtic d’Estètica i Composició d’aquesta Escola.

21/02/2020

A l’acte d’homenatge al filòsof, escriptor i catedràtic d’Estètica Xavier Rubert de Ventós, que ha tingut lloc el dia 25 de febrer, a les 13 h, a la Sala de Graus de l’ETSAB (Av. Diagonal, 649) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), han intervingut també el vicerector d'Infraestructures i Arquitectura, Estanislau Roca; el director de l’Escola, Fèlix Solaguren-Beascoa, així com diferents arquitectes i professors del centre, dissenyadors, filòsofs i antics alumnes.

Durant l’acte  s'ha fet un repàs a la trajectòria professional i l’activitat docent del filòsof català, que va ser professor d’Estètica a l’ETSAB, d'on és catedràtic d'Estètica i Composició des del 1973. També va ser professor a la Universitat de Barcelona i a diverses universitats com les nord-americanes de Harvard, Brown, Berkeley, Cincinnati i Nova York, on fundar la Càtedra Barcelona-New York i l’Institute for the Humanities.També va ser professor de les universitats de Mèxic i Caracas. Per altra banda, Rubert de Ventós va ser membre de les Corts Espanyoles i del Parlament Europeu.

Rubert de Ventós té una extensa obra sobre filosofia, ètica, estètica i sobre temes polítics, i ha estat guardonat amb la Lletra d’Or de la literatura i amb els premis Anagrama, Espejo de España i Josep Pla.

Amb motiu d'aquest acte homenatge, els professors de l'ETSAB Pedro Azara i Maria Rubert de Ventós, germana del filòsof, han publicat el llibre Quan a classe érem tres-cents (que es pot consultar a UPCommons) i que inclou textos dedicats al Xavier Rubert de Ventós escrits per les persones que han intervingut a l'acte: Pedro Azara, Norbert Bilbeny, Juli Capella, Beth Galí, Marta Llorente, Oriol Pibernat, Blanca Pujals, Josep Ramoneda, Carme Ribas, André Ricard, Félix Solaguren-Beascoa i Estanislau Roca.