L’Escola de Doctorat inaugura nous espais i inicia una nova etapa

Nous espais de l'Escola de Doctorat, a l’edifici Nexus II del Campus Diagonal Nord
Descarregar

L'Escola de Doctorat ha inaugurat els nous espais a l’edifici Nexus II del Campus Diagonal Nord

Personal de l'Escola de Doctorat als nous espais del Nexus II
Descarregar

Amb els nous espais i un equip que compta amb més personal, s’enceta una nova etapa de l'Escola de Doctorat

Espais de l'Escola de Doctorat al Nexus II
Descarregar

L'Escola de Doctorat compta amb diferents despatxos i una sala de reunions compartida al Nexus II

El 3 de novembre s’han inaugurat els nous espais de l’Escola de Doctorat de la UPC, a la planta 0 de l’edifici Nexus II del Campus Diagonal Nord, a Barcelona. Amb aquests espais, s’enceta una nova etapa del centre, en què es prioritzarà la internacionalització i la revisió de l’estructura dels programes acadèmics.

04/11/2022

Els nous espais que ha inaugurat l’Escola de Doctorat, a l’edifici Nexus II del Campus Diagonal Nord, permetran a la nova direcció, encapçalada pel professor Josep Maria Font, i l’equip administratiu, que compta amb més personal, encarar una nova etapa del centre. Les prioritats a partir d’ara són reforçar la internacionalització, en el marc de l’aliança europea Unite!, i analitzar i revisar l’estructura dels programes de doctorat que s’ofereixen a la UPC, seguint l’encàrrec que ha aprovat el Consell de Govern el 27 d’octubre. Actualment, l’Escola de Doctorat gestiona 45 programes en els àmbits de l’Arquitectura, l’Urbanisme i l’Edificació; les Ciències, l’Enginyeria Civil i Ambiental, l’Enginyeria de les TIC i l’Enginyeria Industrial, en els quals es doctoren anualment al voltant de 300 joves.

Altres iniciatives destacades que s’impulsaran des de l’Escola de Doctorat són el desenvolupament d’un nou aplicatiu de gestió i seguiment del procés de la tesi doctoral, de manera que la gestió es faci tota en línia, i també el reforç de la formació transversal dels doctorands i les doctorandes, amb cursos d’emprenedoria, d’ètica i de ciència oberta, entre d’altres.

Així mateix, amb el suport del Consell de Doctorands i Doctorandes, es promouran diverses activitats per fomentar i facilitar la comunicació entre aquest col·lectiu.

Actualment, més de 2.100 estudiants s’estan formant a la UPC per esdevenir futurs doctors o doctores, un centenar dels quals en doctorats industrials, que implica realitzar la seva recerca en col·laboració amb una empresa. Més de la meitat dels estudiants de l’Escola de Doctorat provenen d’altres països (de la resta d’Europa, d’Amèrica Llatina i d’Àsia) i un terç obté la menció internacional al seu títol, que implica realitzar una estada d’un mínim de tres mesos fora de l’estat espanyol, entre altres requisits.

Welcome Ceremony, el 23 de novembre

El 23 de novembre, a les 11 hores, a la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), tindrà lloc la Welcome Ceremony de l’Escola de Doctorat per donar la benvinguda al nou estudiantat de doctorat d'aquest curs acadèmic.

En el decurs de l’acte, en què intervindran el rector de la UPC, Daniel Crespo, i el director de l'Escola de Doctorat, Josep Maria Font, es lliuraran els premis extraordinaris de doctorat 2022 i la investigadora Carme Torras, professora d’investigació de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), centre mixt de la UPC i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), farà una xerrada. Així mateix, es commemorarà que la UPC ha arribat a les 5.000 tesis dipositades dins el repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX).