Un estudi internacional amb participació de la UPC determina l’alçada dels boscos a l’Argentina amb dades satel·litals

El professor Carlos López Martínez ha participat en una recerca internacional que ha mapejat les alçades dels boscos d’Argentina fent servir dades d’una constel·lació de dos satèl·lits. Els resultats s’han publicat a la revista IEEE Journal of Selected Topics in Applied Earth Observations and Remote Sensing.

11/04/2024

Un equip de recerca internacional ha cartografiat per primera vegada les copes dels arbres amb la constel·lació de dos satèl·lits, en concret de la constel·lació SAOCOM-1 de la Comisión Nacional de Actividades Espaciales (CONAE), l’agència espacial argentina. Amb les dades satel·litals, els científics han determinat l’alçada dels arbres dels boscos a la província de Corrientes, una de les principals regions forestals comercials de l’Argentina.

El mapatge de l'alçada dels arbres permet fer estimacions de la biomassa forestal i de la productivitat forestal associada, una informació clau tant per a les entitats gestores dels boscos com per a les agències governamentals i la comunitat científica. A més, la recerca ha mostrat les capacitats d’aquests tipus de satèl·lits per a una àmplia gamma d’aplicacions.

La recerca, publicada recentment a la revista IEEE Journal of Selected Topics in Applied Earth Observations and Remote Sensing, l’ha realitzat un equip internacional de científics, entre els quals s’inclou Carlos López Martínez, investigador del grup de recerca en Teledetecció (RSLAB) i del centre de recerca CommSensLab, i professor del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions i de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

Article de referència