L’estudiant de doctorat David Piñera representarà la UPC a la final del concurs #HiloTesis

Els tres estudiants premiats a la UPC en l'edició 2022 del concurs #HiloTesis

Els tres estudiants premiats a la UPC en l'edició 2022 del concurs #HiloTesis

Els estudiants participants a la final UPC del concurs 'Presenta la teva tesis en 4 minuts'
Descarregar

Els estudiants participants a la final UPC del concurs 'Presenta la teva tesi en 4 minuts'

Josep Maria Font, director de l'Escola de Doctorat de la UPC; Jordi Llorca, vicerector de Recerca de la Universitat, i Cristina Canal, sotsdirectora de l'Escola de Doctorat, a la jornada de portes obertes
Descarregar

Potenciar les habilitats de comunicació
El concurs #HiloTesis és una iniciativa de la Red de Divulgación y Cultura Científica (RedDivulga) de la Sectorial de I+D+i de Crue Universidades Españolas, associació formada per 76 universitats públiques i privades de l’Estat. A la primera edició del concurs hi van participar 400 persones de 46 universitats.

L'objectiu de la competició és promoure el desenvolupament de les habilitats de comunicació i divulgació científica de l’estudiantat de doctorat i d’aquelles persones que s’han doctorat en els darrers sis mesos, a les quals s'ha proposat difondre la seva activitat de recerca a través de Twitter. Entre el 19 i el 30 d’abril els participants havien de publicar un fil de Twitter amb un màxim de 20 tuits, per explicar el contingut de la tesi doctoral amb un llenguatge senzill, accessible i atractiu. Els fils seleccionats per cada universitat participant opten als premis del concurs estatal, que es comunicaran entre el 21 i el 28 de maig.

David Piñera, estudiant de doctorat en Enginyeria Biomèdica de la UPC, ha estat seleccionat per representar la Universitat a la final estatal del concurs de divulgació científica #HiloTesis, una iniciativa de la RedDivulga de Crue-I+D+i. Els premis al guanyador i als dos finalistes del concurs, els doctorands Miguel Mateu i Jordi Sans, s’han lliurat en el marc de la Jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat de la UPC, que també ha sigut l'escenari de la final institucional del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’.

13/05/2022

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha seleccionat els tres millors fils de Twitter que han participat en la segona edició del concurs de divulgació científica #HiloTesis, promogut a la UPC per l’Escola de Doctorat. La iniciativa està adreçada a estudiants de doctorat i doctorats i doctorades recents que han d’explicar, en un màxim de 20 tuits enllaçats en un fil, la recerca que desenvolupen.

El fil de David Piñera, estudiant del programa de doctorat en Enginyeria Biomèdica, ha guanyat el concurs a la UPC i representarà la Universitat a la final estatal del concurs. Piñera detalla, amb un to proper i entenedor, la recerca que du a terme al Grup de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits i que analitza la viabilitat d’utilitzar la plata en implants ossis, per les seves propietats antibacterianes.

Miguel Mateu ha estat el segon classificat a la UPC: estudiant del programa de doctorat en Enginyeria Biomèdica, també elabora la tesi en el Grup de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits. Mateu ha explicat, en el seu fil, com investiga si és possible tractar els tumors ossis amb l’ús de plasmes atmosfèrics de baixa temperatura i eliminar les cèl·lules mares cancerígenes presents en aquest tipus de tumors.

El tercer classificat del concurs ha estat Jordi Sans, estudiant del programa de doctorat en Polímers i Biopolímers i que desenvolupa la seva tesis doctoral al grup de recerca Innovation in Materials and Molecular Engineering (IMEM). Ha exposat com estudia la possibilitat d’emprar la hidroxiapatita, un material ceràmic, com a catalitzador per aprofitar el CO2 i produir productes amb aplicacions industrials.

Els premis als tres estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) s'han lliurat, el 12 de maig, en el marc de la jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat , que s'ha pogut seguir en directe a YouTube.

Javier Argüello-Luengo, a la final del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’

La jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat també va ser l’escenari de la final institucional del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’. La iniciativa, impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), planteja als estudiants de doctorat, de qualsevol disciplina científica, el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general.

Javier Argüello-Luengo, doctorand del Grup Theoretical Quantum-Nano Photonics de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), ha estat seleccionat per representar la UPC a la final del concurs amb la presentació ‘Construyendo la simulación cuántica’. Ainara Bilbao, del programa de doctorat en Tecnologia de l'Arquitectura, de l'Edificació i de l'Urbanisme ha quedat en segona posició amb l’exposició ‘Hablemos de luz: describiendo la iluminación arquitectónica’. El tercer classificat ha estat Jordi Sans, també finalista del concurs #HiloTesis, amb la presentació ‘Design of catalysts based on hydroapapatite for carbon and nitrogen fixation’. Les presentacions de tots els participants es poden recuperar a YouTube (a partir del minut 40).