Estudiants de la UPC-ESEIAAT creen un sistema per a les ambulàncies que millora la ubicació dels domicilis

Descarregar

D’esquerra a dreta: Àlex Bru, Manel Salvador i Pau Maza, els tres estudiants de la UPC a Terrassa creadors del sistema que millora la ubicació dels domicilis per a les ambulàncies

Tres estudiants del grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC han creat un sistema que detecta els errors en les adreces que proporcionen els usuaris en comunicar una emergència. El software millora, així, l’eficàcia del navegador de l’ambulància i permet guanyar un temps molt valuós en el trasllat del pacient a l’hospital.

08/01/2019

Àlex Bru, Pau Maza i Manel Salvador tenen 21 anys i estudien el grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). Formen part del programa Emprèn UPC al Campus de Terrassa, que tutoritza idees d’empresa dels estudiants, i recentment han participat a la Hackaton Hack&Health, organitzada per l’Ajuntament de Terrassa, en què els participants havien de plantejar solucions per millorar el temps d’arribada de les ambulàncies al lloc on se les necessita. El repte el va proposar l’empresa d’assistència mèdica a domicili IdealMedic i la proposta plantejada per aquest equip d’estudiants de la UPC a Terrassa va ser la guanyadora.

I és que l’arribada a temps d’una ambulància a la seva destinació és fonamental per salvar vides. Una de les claus és disposar de l’adreça correcta: tanmateix, en molts casos, el navegador de l’ambulància, vinculat a GoogleMaps, no ofereix correctament la ubicació del domicili al conductor del vehicle i es perd un temps molt valuós per a l’atenció urgent del pacient.

Pau Maza, un dels tres estudiants que han desenvolupat el sistema, explica: “es tracta d’un software que conté, en primer lloc, un algoritme netejador, que actua sobre les dades facilitades per l’usuari, eliminant la informació que el navegador no necessita. D’aquesta manera, la petició d’informació que arriba a GoogleMaps és més correcta. En segon lloc, hem programat uns filtres que verifiquen instantàniament els paràmetres de l’adreça: així, el navegador que fa servir l’ambulància, vinculat a GoogleMaps, és molt més eficaç.”

De fet, segons dades de l’empresa IdealMedic, el 30 % de les adreces que faciliten els usuaris en el moment de demanar una ambulància contenen errors que provoquen imprecisions en els navegadors de bord. “Amb el nostre sistema”, afegeix Àlex Bru, “el percentatge d’errors disminueix dràsticament i les ambulàncies guanyen un temps preciós per poder arribar abans al lloc on es troba el pacient”.

El software que han creat els estudiants de l’ESEIAAT es va desenvolupar en les 17 hores que va durar la hackathon: “ara estem treballant per fer alguns retocs i deixar-lo totalment enllestit a principis d’any”, explica Manel Salvador.