Estudiants de la UPC-ETSAB participen al Park(ing) Day

El 'pavelló dels desitjos' al carrer Trafalgar

Un equip de 19 estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC ha construït un ‘pavelló dels desitjos’ al carrer Trafalgar, com a proposta per al Park(ing) Day, del 21 de setembre. En aquest esdeveniment anual educatiu i reivindicatiu que té lloc cada any arreu del món, entitats, col·lectius i ciutadania transformen temporalment places públiques d'aparcaments en espais centrats en les persones i el medi ambient.

28/09/2018

El Park(ing) Day, una iniciativa que va sorgir l’any 2005 a la ciutat de San Francisco, als Estats Units, ha tingut lloc aquest any a Barcelona, com en edicions anteriors, coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat. L'equip de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), format per 19 estudiants de l’ETSAB, ha estat liderat pels professors Bruno Sève i Ernest Redondo, del Departament de Representació Arquitectònica.

La seva proposta, anomenada 'Pavelló dels desitjos' i ubicada en ple carrer Trafalgar, ha consistit a crear un mur que simulava un taulell d’escacs creat íntegrament amb caixes de cartró reciclades i acoblades entre si —sense fer ús de cola—, en el qual els ciutadans han pogut escriure amb retoladors i pintures els seus desitjos per a la Barcelona del futur.

D'aquesta manera, han aconseguit l'objectiu de crear un espai de reflexió, canviant, efímer i que s'omplia i es reescrivia com si fos un palimpsest. La llista de desitjos escrits al pavelló es recolliran i es catalogaran, ara, en un compendi en què treballen els estudiants.

El projecte ha estat concebut en el marc d'un taller de dos dies de l'ETSAB, en el qual els estudiants han decidit com seria la proposta que durien a terme al Park(ing) Day, a partir d’una pluja d'idees, una taula rodona i diverses proves de construcció a escala real prèvies.