Estudiants i professorat de la UPC, a la conferència del Canvi Climàtic de Bonn

Una part de l'equip de la UPC participant aquests dies a la Conferència del Canvi Climàtic, a Bonn
Descarregar

D'esquerra a dreta: Olga Alcaraz, Grecia Suárez, Cristián Retamal, Oliver Herrera, Luisa Velásquez i Xavier Arnau

Un grup d’estudiants i professores i professors del màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat de la UPC participen, des del 5 de juny i fins al dia 15, a la Conferència del Canvi Climàtic de Nacions Unides, a Bonn (Alemanya).

13/06/2023

La Conferència del Canvi Climàtic de Nacions Unides que té lloc, del 5 al 15 de juny, a la ciutat alemanya de Bonn està organitzada pels òrgans de la Convenció Marc del Canvi Climàtic de les Nacions Unides (UNFCCC), els quals vetllen perquè els països desenvolupats liderin les iniciatives vers el canvi climàtic. En aquesta Conferència hi participen la professora de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE)  Olga Alcaraz, investigadora de l’Institut Universitari de Recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat, i els estudiants de màster i doctorat Manel Balfegó Oliver Herrera, Clàudia Cruanyes i Cristián Retamal. A més, els professors de la mateixa Escola Bàrbara Sureda i Albert Turon, així com Katherine Tinoco, estudiant del màster universitari en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat, tots ells del Grup de Governament del Canvi Climàtic del grup de recerca CITES, tindran una presència activa en la Conferència. Aquest grup també farà seguiment i aportarà propostes al tercer diàleg tècnic del Global Stocktake.

El pròxim dimecres 14 de juny, Olga Alcaraz i Oliver Herrera presentaran la ponència ‘Fairness, including Equity, and Ambition in the implementation of the Paris Agreement’, al Side Event ’Imagining Just Futures, moderada per Cristián Retamal.

En paral·lel, un altre grup de docents del màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat assistirà a la Conferència i farà seguiment de les negociacions que conduiran a la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP28), la qual tindrà lloc als Emirats Àrabs el mes de desembre vinent.

Es pot fer el seguiment d'aquest grup a l'Instagram del màster (upc_unfccc).