Estudiants de la UPC, guardonats a la hackató HackForGood de Càtedres Telefónica

Equip d'estudiants guanyador de la hackató HackForGood
Descarregar

Equip d'estudiants guanyador de la hackató HackForGood 2022

Descarregar

Segon equip guanyador de la HackForGood 2022

Del 20 al 22 d’octubre, la UPC ha participat en l’organització de la 6a edició de la hackató HackForGood, en el marc de la Xarxa de Càtedres Telefónica. L’esdeveniment ha reunit més d'un miler de joves de tot l'Estat, que s’han enfrontat a un centenar de reptes tecnològics amb fins socials. Diversos equips multidisciplinaris, formats per estudiants de la UPC i altres universitats, han estat guardonats en aquesta edició de la hackató.

02/11/2022

Un equip multidisciplinari format per estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Barcelona (UB) i el Campus 42 Barcelona de la Fundación Telefónica ha guanyat, amb el projecte 'Data Help Us', la hackató HackForGood, promoguda per la Xarxa de Càtedres Telefónica. Els membres de l'equip guanyador -Celia Burrel, Carla Solé, Josep Blazquez, Hugo Martínez i Glaucia Silva- han proposat una eina que permet anticipar persones en risc de patir una malaltia mental a través del seu comportament a les xarxes socials i oferir-los campanyes personalitzades.

Amb 20 ciutats implicades i més de mil participants d'arreu de l’Estat, la HackForGood s'ha centrat en la innovació social i el desenvolupament d'idees i aplicacions, i ha tingut diversos focus temàtics adreçats a la resolució de problemes socials per satisfer les necessitats existents en els àmbits de la salut, el medi ambient, la cultura, la seguretat o l'accessibilitat. A Barcelona, la hackathó ha estat organitzada per les Càtedres Telefónica de la UPC, la UPF, la UB i la Universitat Rovira i Virgili (URV), a més del Campus 42, que ha ofert les seves instal·lacions a Nou Barris.

El segon premi ha estat per al projecte de 'Reciclatge Intel·ligent', un sistema d’ajuda a la distribució de residus, amb processament d’imatges que ajuden a fer la tria de les escombraries i decidir quin contenidor és el més indicat per a cada deixalla.L'ha presentat un equip format per estudiants de la UB.

Finalment, el tercer premi ha estat per a un equip també mixt UPC-UB, amb Javier Lalueza, Lluís Llull, Lluc Campins, Jaume Cortés, Joan Pané i Víctor Moreno, que han desenvolupat el projecte 'Grand Band'. La proposta planteja la cura de les persones grans a través de comunicacions peer-to-peer entre sensors personalitzats en pulseres no intrusives.

Pas a la final estatal
Aquest any, els tres equips finalistes de la HackForGood passen a la fase final juntament amb els projectes, també finalistes, de les altres seus, i competiran pels premis estatals. A banda dels guardons, els primers i segons premiats han rebut cadascun un premi de mil euros, i el tercer, un de 600 euros. S’han distribuït fins a 4.000 euros en premis locals entre els sis primers equips.

La HackForGood 2022 ha estat molt competitiva, com han destacat els seus organitzadors i membres del jurat. Lluís Jofre i Miquel Oliver, directors de la Càtedra Cognitive IoT UPC-UPF, han remarcat “l’esperit obert i col·laboratiu dels participants, amb equips mixtes de diferents universitats, i la proposta de solucions tecnològiques molt ben adaptades als reptes”. El director de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC, Josep Pegueroles, ha participar en el kick-off de la hackathó.