Descarregar

L'equip UPC EcoRacing celebra la segona posició al Circuit de Barcelona-Catalunya

Descarregar

L'ecoRD, primer vehicle autònom dissenyat per l'equip UPC EcoRacing, al Circuit de Barcelona-Catalunya

El nou prototip ETR-06 de l'equip e-Tech Racing

L'ePR02 s'ha posat a prova al MotorLand Aragó

Aquest estiu, diversos cotxes de competició dissenyats per estudiants de la UPC han participat en diferents curses internacionals. El nou monoplaça autònom ecoRD, de l’equip UPC EcoRacing, ha quedat en primer lloc a la competició Formula Student Switzerland i en segon lloc a la Formula Student Spain, circuit en el qual el vehicle Xaloc de l’equip BCN eMotorsport ha assolit la cinquena posició. Els vehicles DYN 05 de Dynamics UPC Manresa i el CAT13e de BCN eMotorsport també es posicionen entre els deu millors en les competicions en què han participat.

16/09/2021

La Formula Student representa el cim de la competició automobilística d’estudiants d’enginyeria de tot el món. Cada any hi participen al voltant d’un centenar d’equips formats per estudiants que dissenyen, construeixen, desenvolupen i competeixen amb un vehicle monoplaça. La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és una de les universitats a Espanya que participa amb més equips i més prototips. Aquest estiu, els equips UPC han participat en diferents competicions internacionals, que han tingut lloc a Suïssa, a la República Txeca i a Espanya, obtenint resultats destacats.

El primer vehicle autònom de l’equip UPC EcoRacing, l’ecoRD, fruit del treball d’estudiants de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) ha obtingut la primera posició de la competició Formula Student Switzerland, que ha tingut lloc entre el 14 i el 18 de juliol. El monoplaça també ha aconseguit la segona posició al Circuit de Barcelona-Catalunya al Formula Student Spain que s’ha celebrat del 4 al 8 d’agost. Aquesta fita ha coincidit amb els deu anys del primer podi de l’equip UPC EcoRacing.

El Xaloc (CAT13d), el vehicle driverless de l’equip BCN eMotorsport ha assolit la segona posició a l’emblemàtic circuit Autodrom Most de la Formula Student Czech Republic, que s’ha celebrat entre el 26 de juliol i l’1 d’agost. A més, a la competició Formula Student Spain, al Circuit de Barcelona-Catalunya, el monoplaça ha obtingut la cinquena posició. El prototip CAT13d és fruit del treball conjunt d’estudiants de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).

Per la seva banda, el vehicle CAT13e, també de l’equip BCN eMotorsport i en què han participat en el seu disseny estudiants de l’ETSEIB, s’ha classificat en setena posició al Circuit de Barcelona-Catalunya. Al mateix circuit, el DYN 05 de Dynamics UPC Manresa ha aconseguit la novena posició a la classificació general i el tercer lloc en la Cost Report Presentation, una exposició en què es justifiquen els costos de fabricació del vehicle i es presenta l'estudi de la seva potencial fabricació en sèrie, aconseguint una puntuació de 96/100. Amb aquesta classificació, el prototip de l’equip Dynamics UPC Manresa, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM), assoleix els millors resultats obtinguts fins al moment.

Els equips es preparen per a la Formula SAE Italy
L'equip e-Tech Racing, format per 37 estudiants de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), estrena el prototip ETR-06 a la Formula SAE Italy, a l’Autòdrom Riccardo Paletti, els dies 11, 12 i 13 d’octubre, amb el nou monoplaça elèctric. L’ETR-06 és el sisè monoplaça totalment elèctric que presenta l’equip. Consta d’un monocasc de fibra de carboni i una bateria de cel·les tipus Li-Po, a més d’un nou disseny del paquet aerodinàmic.

L’equip Dynamics UPC Manresa també està preparant la participació per competir a la Formula SAE Italy, alhora que treballa en la millora qualitativa del disseny del prototip DYN-06.

Les motos UPC també obtenen bons resultats
D’altra banda, l’estudiantat de la UPC també ha participat en la MotoStudent, la competició internacional que repta els equips universitaris a dissenyar, fabricar i desenvolupar un prototip de motocicleta de competició.

Cinc equips de la UPC han participat en la competició, que ha tingut lloc del 15 al 18 de juliol al Motorland Aragó. En la modalitat de motocicletes de combustió, l'equip SYNERGY Racing Team, de l'EPSEM, hi ha pres part amb el prototip SRT-01, amb la qual han assolit la posició 21 de 37. Els sis estudiants que formen l'equip ja pensen en el proper prototip, SRT-02.

L’ePowered RACING, de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ha participat en la categoria MotoStudent Electric amb l’ePR02, una moto totalment elèctrica. Aquest és el tercer prototip que construeix l’equip de l’EEBE i, en aquesta cursa, ha estat el primer equip català, d'un total de 50 equips d'arreu del món, i ha finalitzat en novena posició en la classificació general de la categoria elèctrica.

L'equip Vilanova E3-Team, de l’EPSEVG, ha presentat un prototip funcional de motocicleta elèctrica i ha estat un dels pocs equips que ha pogut participar en les proves dinàmiques que han tingut lloc el cap de setmana a Motorland Aragó.

Els equips e-Ride, de l'ETSEIB –que va quedar en setena posició a la fase MS1 o projecte del prototip– i Motospirit UPC, de l'ESEIAAT, també han participat en el MotoStudent, en la categoria de moto elèctrica.