El professor emèrit Francesc Solé Parellada, reconegut amb la medalla al treball president Macià 2023

Retrat de Francesc Solé Parellada
Descarregar

El Govern català ha acordat reconèixer el professor i catedràtic emèrit de la UPC Francesc Solé Parellada amb una de les medalles al treball president Macià 2023. Uns guardons que reconeixen les persones que dins del món del treball hagin destacat per les seves qualitats, mèrits personals o pels serveis prestats en benefici dels interessos generals.

04/04/2024

El reconeixement del Govern al professor emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) Francesc Solé Parellada és pel seu compromís pel treball i per a haver estat pioner en la creació i difusió del coneixement sobre la contribució de la universitat al desenvolupament econòmic i social.

Francesc Solé Parellada va crear, l'any 1998, el programa Innova a la UPC (ara, Emprèn UPC), un programa pioner a Espanya per la seva amplitud i ambició. El propòsit del programa era, i continua sent, donar valor al coneixement creat gràcies a les patents i a la creació d’empreses així com difondre l'esperit emprenedor i d’innovació entre els diferents col·lectius de la Universitat. També va fomentar la creació del Parc Científic i Tecnològic, que es va consolidar amb 16 edificis distribuïts en els diferents campus de la UPC, i més de cent mil metres quadrats d’activitat de recerca i emprenedoria.