Francesc Torres, proclamat rector de la UPC

Francesc Torres, elegit rector de la UPC

El catedràtic i enginyer de Telecomunicació Francesc Torres serà el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) els propers 4 anys, segons els resultats definitius de les votacions del passat dia 15, publicats el 21 de novembre. Francesc Torres ha estat elegit amb el 50,23 % dels vots ponderats (1.854), mentre que Enric Fossas, fins ara rector de la Universitat, n’ha obtingut el 49,77 % (1.836).

21/11/2017

El percentatge de participació global de tota la comunitat universitària en aquestes eleccions a rector de la UPC ha estat d’un 12,47 % amb un total de 4.083 vots emesos, 300 vots dels quals han estat en blanc i 93 han estat nuls. Del total, han votat un 69,16 % del professorat doctor amb vinculació permanent, un 11,57 % de la resta de personal docent i investigador, un 6,23 % de l’estudiantat de grau i màster, i un 63,67 % del personal d’administració i serveis (PAS).

En la jornada electoral han estat convocats a les urnes un total de 32.754 membres de la comunitat universitària: 1.352 professors doctors amb vinculació permanent; 3.215 docents i investigadors, excloent-ne el corresponent al sector anterior; 26.409 estudiants i estudiantes de grau i màster universitari i 1.778 membres del PAS.

Del professorat doctor amb vinculació permanent a la Universitat, Francesc Torres ha obtingut el 48,91 % dels vots ponderats (404 vots), i Enric Fossas, el 51,09 % (422). En el cas del personal docent i investigador (excloent-ne el sector anterior), Francesc Torres ha obtingut el 47,31 % (158 vots) i Enric Fossas, el 52,69 % dels vots ponderats (176). Pel que fa als estudiants i estudiantes de grau i màster universitari, Francesc Torras ha obtingut el 65,34 % dels vots ponderats (969) i Enric Fossas, el 34,66 % (514 vots). Dels vots ponderats corresponents al PAS, Francesc Torres n’ha obtingut el 27,13 % (284) i Enric Fossas, el 72,87 % (763).

Tota la informació sobre els resultats definitius es pot consultar a la Seu Electoral Electrònica.

La candidatura

Francesc Torres ha presentat la candidatura sota el lema ‘La Universitat que escolta’ per donar un impuls a l’excel·lència de la recerca, la transferència de tecnologia i la docència des de la diversitat, amb una estructura més federal de la UPC. Aposta per què el Personal Docent i Investigador (PDI), el PAS i l’estudiantat participin en establir i compartir els objectius de la UPC.

Les persones que formen part de l’equip de Francesc Torres són: els professors Jordi Berenguer, Gabriel Bugeda, Santiago Gassó, Francesc Torres, Agustín Fernández, Santiago Silvestre, Juan Jesús Pérez i Juan Jorge, i la professora Núria Garrido.