Intel·ligència artificial i robòtica, a la Festibity 2019

La 17a edició de la Festibity, la trobada de professionals i experts del món de les tecnologies de la informació,s'ha dedicat al món de la robòtica i la intel·ligència artificial disruptiva. L'esdeveniment ha tingut lloc el 28 de maig, al Teatre Nacional de Catalunya, sota el lema RoboTIC!

27/05/2019

Sota el lema RoboTIC!, s'ha dut a terme la presentació de la Festibity, l'esdeveniment de referència de les TIC a Catalunya, organitzat per la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). La robòtica i la intel·ligència artificial ja han començat a impactar en tots els àmbits de la nostra vida: els negocis, la salut, el transport, la banca, l’educació, el turisme, la seguretat….una revolució imparable. La Festibity ha permès enguany conèixer l'evolució d'aquesta tecnologia, els objectius i l’impacte que està tenint i tindrà, tant en el món empresarial com en la pròpia societat. s'han respòs totes aquestes preguntes. L'acte ha tingut lloc el 28 de maig al Teatre Nacional de Catalunya.

La benvinguda de l'acte, que ha estat presentat per la periodista Anna Boada, ha anat a càrrec del degà de la FIB, Josep Fernández Ruzafa, que ha explicat que "la irrupció de la intel·ligència artificial està sent molt desigual a les empreses"., i del president de FIB Alumni, Benito Cerrillo

En el decurs de l'esdeveniment s'han lliurat les Mencions Festibity:

• La Menció FIB ha estat per a Albert Herrero. El premi l'ha atorgat Josep Fernàndez, degà de la FIB.
  • La Menció a la Iniciativa TIC ha estat per el projecte HumanITcare. El premi l'han recollit Unai Sánchez i Núria Pastor, els fundadors, i l'ha lliurat el premi Paco Rodríguez, gerent de l'Institut Municipal d'Informàtica.
  • La Menció FiberEmprenedors ha estat per al projecte SPARKLE d'Altran. Antonio Jaramillo ha recollit el premi en nom de l'empresa, que ha estat atorgat per Jordi Berenguer, vicerector de Transfèrencia de Coneixement i Innovació de la UPC.
Així mateix, hi ha hagut un debat entre Josep M. Ganyet, enginyer informàtic de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que ha afirmat que "davant els nous avenços tecnològics no hem de tenir por, però si que ens ha de convidar a la reflexió", i Carme Torras investigadora de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI), centre mixt de la UPC i el CSIC, que ha assegurat que "la ciència-ficció és una molt bona eina per parlar d'ètica. Podem veure els pros i els contres de cada escenari". El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha tancat l'acte.