L’investigador Raúl Benítez respon les preguntes clau de la intel·ligència artificial en un nou vídeo de la sèrie #looopers

Raúl Benítez és professor i investigador vinculat a l'ETSEIB i a l'EEBE

Com funciona la intel·ligència artificial? Quines són les seves aplicacions? Com ens canviarà la vida? Aquestes són algunes de les qüestions que l’investigador en anàlisi de dades i intel·ligència artificial de la UPC Raúl Benítez tracta al segon vídeo de la sèrie #looopers, que porta per títol ‘Inteligencia artificial: el futuro que viene’.

19/06/2019

La intel·ligència artificial està revolucionant el món de la indústria, la medicina o l’economia, amb aplicacions que van des dels sistemes de conducció autònoma fins al diagnòstic de malalties. Però, més enllà dels avantatges en el desenvolupament científic i tecnològic, aquest tipus de sistemes plantegen reptes que caldrà afrontar en un futur proper, com ara la transformació del món del treball o les noves formes de relació que s'establiran entre les persones i les màquines, les quals seran capaces ben aviat d’experimentar emocions semblants a les nostres.

Quin futur planteja, doncs, la intel·ligència artificial i com fer front als nous reptes? Aquesta és la principal pregunta que Raúl Benítez, professor i investigador del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), respon al segon vídeo de la sèrie #looopers, ‘Inteligencia artificial: el futuro que viene’. Al vídeo, l’investigador tracta les qüestions essencials de la intel·ligència artificial i dibuixa com serà la societat del futur amb aquest tipus de sistemes intel·ligents, que seran presents a gairebé tots els àmbits de la vida quotidiana.

Raúl Benítez és expert en anàlisi de dades, intel·ligència artificial i processament d’imatges, i està vinculat a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), on és, també, sotsdirector de Relacions Internacionals i Planificació Estratègica. Benítez combina el vessant docent amb la investigació, com a membre del grup de recerca ANCORA – Anàlisi i control del ritme cardíac i del CREB – Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica.

‘Inteligencia artificial: el futuro que viene’ és la segona entrega de la sèrie de divulgació científica i tecnològica #looopers, impulsada pel Servei de Comunicació de la UPC amb l’objectiu de divulgar i promoure els àmbits STEAM entre el públic adolescent i jove a YouTube. El primer vídeo de la sèrie, estrenat el mes de juny passat, va ser ‘Nanoquè? Nanosatèl·lits!’, on l’investigador Carles Araguz explica què és un nanosatèl·lit i quines són les seves aplicacions.