La investigadora de la UPC Alícia Casals, Premi Nit de la Robòtica

Alícia Casals, premiada a la 5a edició de la 'Nit de la Robòtica'

La investigadora de la UPC Alícia Casals, Premi Nit de la Robòtica
Descarregar

Alícia Casals en el moment de rebre el guardó, a la 5a edició de la 'Nit de la Robòtica'

En la 5a edició de la ‘Nit de la Robòtica’, que va tenir lloc el 24 d’octubre al Recinte Modernista de Sant Pau, la investigadora de la UPC Alícia Casals, directora del programa de robòtica de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), va rebre el Premi Nit de la Robòtica.

08/11/2019

La investigadora de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) Alícia Casals va rebre el premi Nit de la Robòtica en reconeixement a una trajectòria professional dedicada, especialment, a l’àmbit de la bioenginyeria i la robòtica intel·ligent en aplicacions mèdiques.

Catedràtica d’universitat del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la UPC, Alícia Casals dirigeix el programa de robòtica de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), centre de recerca vinculat a la Universitat. També és investigadora del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) i del Grup de Recerca en Robòtica Intel·ligent i Sistemes (GRINS). Com a docent, és professora a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB).

A més, Alícia Casals és presidenta de la Secció de Ciència i Tecnologia de l’Institut d’Estudis Catalans. Anteriorment, va ser vicepresidenta de la IEEE Robotics and Automation Society i presidenta del technical comiteee on Biorobotics de la mateixa organització. L’any 2014, va ser inclosa a la llista de 25 women in robotics you need to know about de la plataforma Robohub.

Entre d’altres guardons, ha rebut la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic de la Generalitat de Catalunya l’any 1998, el Premi Ciutat de Barcelona el 1996 i el Premi Internacional de Tecnologia Barcelona 92.

Trobada de referència del sector a Catalunya
La Nit de la Robòtica és la trobada de referència d’un sector estratègic per a la indústria catalana amb quasi un centenar d’empreses que es dediquen a aquesta activitat. Està organitzada per la Comissió d’Indústria 4.0, la qual està formada per membres dels col·legis d’Enginyers Industrials de Catalunya, del d’Enginyers Agrònoms de Catalunya, del d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, del d’Enginyeria Informàtica de Catalunya i de l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació.

La 5a edició de l'esdeveniment va tenir lloc el 24 d’octubre al Recinte Modernista de Sant Pau, a Barcelona. Durant la cerimònia, també va ser guardonada la iniciativa educativa ‘Robolot’, de l'Institut La Garrotxa, per promoure les vocacions tecnològiques entre els més joves. L’acte va comptar amb la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, que va destacar la fortalesa del sector de la robòtica a Catalunya.