Investigadors de la UPC creen una ‘app’ per monitoritzar les sortides amb nens en temps de confinament

El Data Management Group (DAMA-UPC) de la UPC i l’spin-off Sparsity han desenvolupat l’app ‘SafeWalkNearby’ per ajudar a monitoritzar la distància i el temps de les sortides amb menors de 14 anys a l'espai públic durant el confinament a causa de la pandèmia per la COVID-19.

06/05/2020

L’app ‘SafeWalkNearby’ indica l’àrea d’un kilòmetre en la qual estan permeses les passejades amb menors de 14 anys respecte al domilici i monitoritza en tot moment la distància a la que es troba l’usuari en un mapa interactiu. A més, l’aplicació permet registrar el temps que duren les passejades, envia avisos i notificacions per indicar que s’ha superat el temps o la distància màxima recorreguda, i també indica quan cal començar el camí de tornada cap a casa.

A diferència d’altres apps similars que hi ha al mercat, aquesta, que és gratuïta i està disponible a Google Play, garanteix la privacitat de les dades, ja que només funciona al dispositiu mòbil personal i no està connectada a cap servidor.

L’spin-off Sparsity Technologies, fundada el 2010 pel Data Management Group (DAMA-UPC) de la Universitat, és una empresa creada en el si de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) per donar resposta urgent a consultes complexes a bases de dades immenses. Vinculat al Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat, aquest grup de recerca coordinat pel professor i investigador Josep Lluís Larriba, està integrat en el Centre d'Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT UPC), membre de la xarxa TECNIO de la Generalitat de Catalunya.