Ivan Planas pren possessió com a gerent de la UPC

Ivan Planas, nou gerent de la UPC

El rector Daniel Crespo, donant la mà al nou gerent, Ivan Planas

El rector Daniel Crespo, amb el nou gerent, Ivan Planas

Ivan Planas signant com a nou gerent, acompanyat a al taula pel rector Daniel Crespo i el que ha estat gerent en els darrers cinc anys, Xavier Massó
Descarregar

L’economista Ivan Planas Miret ha pres possessió, el 7 de novembre a Barcelona, com a gerent de la UPC. Pren el relleu a Xavier Massó Pérez, en el càrrec des del 2018.

07/11/2022

La presa de possessió d’Ivan Planas com a gerent de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha tingut lloc el 7 de novembre a la Sala de Juntes del Rectorat, a Barcelona. El nomenament s’ha efectuat a proposta del rector, Daniel Crespo, amb acord del Consell Social, seguint els Estatuts de la Universitat. Ivan Planas pren el relleu a Xavier Massó, al capdavant de la gerència en els darrers cinc anys.

Llicenciat en Economia i Empresa per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), màster en Economia Pública per la Universitat de York (Regne Unit), Ivan Planas té una dilatada experiència en l'àmbit de la gestió pública.

Des del setembre del 2021 fins ara ha estat sotsdirector del Servei Català de la Salut de la Generalitat de Catalunya, on prèviament havia estat director de l'Àrea Econòmica, així com gerent d'Empreses Públiques i Consorcis.

També ha estat director general d'Anàlisi i Seguiment de les Finances Públiques del Departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat.

En la seva trajectòria professional destaquen els seus treballs de recerca com a investigador i administrador del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES) de la UPF i la seva participació en nombrosos projectes europeus de recerca en l'àmbit de l'economia pública i l'avaluació de polítiques públiques. És l’autor de diferents articles en revistes i llibres.

En l’àmbit de la governança, Ivan Planas ha estat membre de diferents òrgans de govern d’entitats públiques, com ara l’Institut Català de la Salut, l’Hospital Clínic de Barcelona, el Parc Mar de Salut, la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, o del Banc de Sang i Teixits, entre d'altres. Actualment, és membre de la Junta de Govern del Col·legi d’Economistes de Catalunya.

Com a docent, és professor associat en Economia Aplicada del Departament d'Economia i Empresa de la UPF; professor del màster en Gestió Pública (UPF-UAB-UB) de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, i professor del màster en Hisenda Autonòmica i Local (UB). El 1998 també va ser professor associat de la UPC, al Departament d'Organització d'Empreses.

Al Consell de Govern del 27 d'octubre, el rector Daniel Crespo va informar de la intenció de proposar, al ple del Consell Social del 7 de novembre, el nomenament d'Ivan Planas Miret com a gerent de la UPC, en substitució de Xavier Massó, que renúncia al càrrec per motius personals.

Cinc anys de gerència de Xavier Massó

Xavier Massó Pérez ha estat exercint de gerent durant els darrers cinc anys, després d'haver estat els quatre anteriors al capdavant de l’Àrea d’Economia i Infraestructures de la UPC. D'aquests anys destaquen l’assoliment de l'equilibri pressupostari dels darrers nou exercicis, la reducció de l’endeutament amb compromisos de retorn de préstecs per a actuacions patrimonials, així com la reducció de l’endeutament bancari i del període mitjà de pagament a proveïdors, que ha passat de ser de més de 140 dies a vuit de mitjana.

També cal fer esment de la coordinació de les obres i posada en funcionament del Campus Diagonal-Besòs, la implantació de l’e-administració, l’adaptació als nous marcs normatius fruit de les noves lleis de contractes del servei públic, l’estabilització del col·lectiu de personal d’administració i serveis i personal contractat, o la direcció i coordinació de les actuacions per a la gestió de la pandèmia produïda per la COVID-19.