Descarregar

Jaume Franch, en l'acte de presa de possessió del càrrec

Descarregar

Jaume Franch, en el moment de la signatura, juntament amb el rector, Francesc Torres i la Secretaria General, Marta de Blas

Descarregar

Jaume Franch ha revalidat el seu càrrec al capdavant de l'FME

Jaume Franch, professor i investigador del Departament de Matemàtiques, inicia el segon mandant al capdavant de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC, després d'haver estat reelegit com a degà, càrrec que ocupa des del març del 2015. La presa de possessió ha tingut lloc el 22 de març a la Facultat.

22/03/2019

Jaume Franchha pres possessió, el 22 de març, del càrrec de degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). Jaume Franch va revalidar aquest càrrec en les eleccions, per urna electrònica, del 22 al 26 de febrer. Únic candidat electoral, va obtenir 112 vots a favor (77,23 % del vot ponderat) i 34 vots en blanc, d’un total de 112 vots emesos. La participació ponderada en aquests comicis va ser del 43 %.

Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (UB) i doctor en el mateix àmbit per la UPC, Jaume Franch és professor titular d’universitat des del 2002, Franch ha impartit docència a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i, des del 1998, a l’FME.

Del 2011 al 2015, Jaume Franch ha estat cap d’estudis de Matemàtiques de l’FME, càrrec que ja havia exercit anteriorment (2006-2009). També ha estat secretari acadèmic de la Facultat que ara dirigeix (2010-2011), així com vicedegà de planificació (del febrer al setembre del 2009 i durant el període 2003-2006), i director del master’s degree in Advance Mathematics and Mathematical Engineering (MAMME) del 2012 al 2015.

Com a investigador, Franch forma part del grup de recerca Control Avançat de Sistemes d'Enginyeria (ACES). La seva activitat de recerca se centra en la teoria de control, utilitzant tècniques geomètriques i algebraiques. Ha desenvolupat aplicacions per a sistemes mecànics, especialment robòtics. Des de l’any 2000 col·labora, amb estades anuals, amb el Mechanical Systems Lab de la Universitat de Delaware (Estats Units) i, actualment, amb el Robotics and Rehabilitation Laboratory de la Universitat de Columbia (Estats Units).