Jordi Guàrdia, nou degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Jordi Guàrdia, nou degà de l'FME. Autora: Conchi Martínez

Jordi Guàrdia, nou degà de l'FME. Autora: Conchi Martínez

El rector de la UPC, Daniel Crespo, el nou degà de la Facultat, Jordi Guàrdia, i la secretaria general de la Universitat, Ana B.Cortina. Autora de la imatge: Conchi Martínez
Descarregar

El rector de la UPC, Daniel Crespo, el professor Jordi Guàrdia, i la secretaria general de la Universitat, Ana B.Cortina, durant l'acte de presa de possessió. Autora de la imatge: Conchi Martínez

Nou equip deganal de l'FME, encpaçalat per Jordi Guàrdia (a la dreta de la imatge). Autora: Conchi Martínez
Descarregar

El professor i investigador Jordi Guàrdia ha pres possessió, el 28 de març, com a degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC. Guàrdia pren el relleu a Jaume Franch, que ha estat al capdavant d'aquest centre docent els darrers vuit anys.

29/03/2023

Jordi Guàrdia Rúbies, professor agregat del Departament de Matemàtiques, és, des del 28 de març, el nou degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), càrrec que ha ocupat el professor Jaume Franch Bullich des del març del 2015.

Doctorat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (UB) el 1998, Jordi Guàrdia imparteix docència a l’FME i a Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). També ha impartit classes a la Universitat Oberta de Catalunya (durant el període 1998-2009) i a la UB (1990-2001).

Del 2015 al 2021 ha estat sotsdirector de Docència del Departament de Matemàtiques de la UPC. Del 2009 al 2015, va exercir la mateixa responsabilitat en l’anterior Departament de Matemàtica Aplicada IV.

Com a investigador, centra la seva recerca en la Teoria de Nombres. Una tasca que desenvolupa en el marc del Seminari de Teoria de Nombres de Barcelona, un grup de recerca constitut per investigadors de la UPC, la UB i la Universitat Autònoma de Barcelona, i també com a membre del Grup de Recerca en Teoria de Nombres de la UPC.

L’any 2022 va rebre la distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya, en la modalitat de premi col·lectiu, com a coordinador de ‘Rellotges, vestits i muntanyes russes: dissenyat amb matemàtiques’, un projecte de renovació de l’assignatura ‘Matemàtiques per al Disseny’ que s’imparteix al primer curs del grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte, a l’EPSEVG.

El projecte ja havia estat guardonat el mateix any amb el Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària, atorgat pel Consell Social de la Universitat, en la categoria d’iniciativa docent el mateix any.

L’any 2013 va estar distingit, juntament amb la professora Pilar Bayer i el professor Artur Travesa, ambdós de la UB, amb el Premi Crítica Serra d’Or de Recerca, en la modalitat altres ciències, de l'Abadia de Montserrat, per l’obra 'Arrels germàniques de la matemàtica contemporània'.

L'equip i primers objectius del mandat

El nou equip que encapçala Jordi Guàrdia el formen, com a vicedegana i vicedegans, María Paz Linares Herreros (Igualtat, Inclusió i Equitat); Sebastià Martín Molleví (Promoció i Relacions Externes) i Jordi Saludes Closa (Innovació Docent i Noves Tecnologies).

El completen, com a caps d’Estudis, Jesús Fernández Sánchez (Grau en Matemàtiques) i Lourdes Rodero de Lamo (Grau en Estadística); com a delegades, Gemma Flaquer Fabregat (Recursos Acadèmics) i Mireia Ribera Mitjans (Dinamització i Coordinació Interna), i, com a secretari acadèmic, Juanjo Rué Perna.

Intensificar les polítiques de gènere per promoure la incorporació de més estudiants noies a l’FME, així com potenciar la innovació i l’ús de les noves tecnologies en la docència són les primeres prioritats del nou equip deganal.