Rubí Medina representarà a la UPC en la final catalana del concurs 'Tesis en 4 minuts'

Descarregar

Rubí Medina, en un moment de la seva participació al concurs 'Tesis en 4 minuts'

Descarregar

El director de l'Escola de Doctorat, Francisco Sepulcre Sánchez, amb els tres primers classificats del concurs: Rubí Medina (primera classificada), Juan Manuel Rey López (segon classificat) i Miriam Febrer Nafria (tercera classificada)

Pla de Doctorats Industrials
En la convocatòria del 2018 del Pla de Doctorats Industrials, la UPC va obtenir ajuts per a 31 projectes de doctorat, essent la universitat que més en té.

Aquesta iniciativa de la Generalitat de Catalunya, en la qual participa la UPC, juntament amb la resta d’universitats públiques i privades catalanes, té per objectius contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit industrial català, retenir talent i facilitar que els doctorands i doctorandes es formin desenvolupant projectes de recerca estratègica en una empresa.

La doctoranda del programa d'Enginyeria Ambiental Rubí Alejandra Medina Mijangos ha guanyat la final institucional del concurs 'Tesis en 4 minuts', que s'ha celebrat el 16 de maig a l'edifici Vèrtex de la UPC, en el marc de la jornada de portes obertes de l'Escola de Doctorat.

16/05/2019

‘Tesis en 4 minuts’ és una convocatòria impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), en què participen les 12 universitats catalanes i que planteja a doctorands i doctorandes de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar oralment, de manera individual, la seva recerca en un màxim de quatre minuts, davant d’un públic no especialitzat.

La final institucional del concurs a la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) ha tingut lloc el 16 de maig a la Sala d'Actes de l’edifici Vèrtex del Campus Nord, amb la participació dels set doctorands i doctorandes finalistes, entre els quals el jurat ha seleccionat a Rubí Alejandra Medina Mijangos. La investigadora, que realitza actualment el seu doctorat al programa de doctorat d'Enginyeria Ambiental, àmbit Enginyeria Civil, competirà en representació de la UPC amb la resta de seleccionats de les universitats catalanes a la final del concurs, que se celebrarà el proper 4 de juny a l'Espai Endesa de Barcelona. El concurs repartirà tres premis a les millors presentacions: el primer, amb una dotació de 3.000 euros; el segon, dotat amb 2.000 euros, i el tercer premi, de mil euros.

Jornada de portes obertes de l'Escola de Doctorat
La final del concurs 'Tesis en 4 minuts' s'ha realitzat en el marc de la jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat de la UPC, una trobada que representa una bona oportunitat per conèixer l'oferta d'estudis de doctorat , així com el paper de la recerca aplicada i bàsica i de la investigació en l’àmbit de la indústria, amb els doctorats industrials.

En aquesta trobada, les persones interessades a fer recerca han pogut consultar directament als coordinadors de programes de doctorat aspectes específics de cadascun dels cinc àmbits en què estan organitzats aquests estudis: arquitectura, urbanisme i edificació; ciències; enginyeria industrial; enginyeria civil i enginyeria de les TIC.