Josep Pegueroles, nou director de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona

Descarregar

El professor i investigador Josep Pegueroles, que està ara al capdavant de l’ETSETB

Josep Pegueroles, nou director de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona
Descarregar

A l'esquerra, el rector Francesc Torres, amb Josep Pegueroles, a la dreta, en l'acte de presa de possessió

Josep Pegueroles, professor i investigador del Departament de Telemàtica, inicia el seu mandat al capdavant de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC, després d'haver estat elegit com a director en les eleccions del passat 13 de març. La presa de possessió ha tingut lloc el 25 d’abril

25/04/2019

Josep Pegueroles  ha pres possessió, el 25 d’abril, del càrrec de director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), en relleu de Ferran Marqués, al capdavant d’aquest centre docent des de l’abril del 2012. Josep Pegueroles ha estat elegit en el càrrec en les eleccions que van tenir lloc, per urna electrònica, del 12 al 14 de març. Únic candidat electoral, va obtenir 153 vots a favor (79,5 % del vot ponderat) i 39 vots en blanc, d’un total de 192 vots emesos.

Del 2015 fins al 2019, Josep Pegueroles, ha estat sotsdirector d’empreses de l’ETSETB i, anteriorment, secretari acadèmic de la mateixa Escola (2006-2010).

Enginyer de Telecomunicacions de l’ETSETB i doctor en Telemàtica, ambdues titulacions per la UPC, Josep Pegueroles és professor titular d’universitat des del 2008, vinculat al Departament d’Enginyeria Telemàtica de la Universitat.

Del 1997 al 1999 va exercir com a professor de secundària i batxillerat, i a partir d’octubre de 1999 es va incorporar com a PDI a l’Escola que ara dirigeix, en la qual imparteix docència des d’aleshores fins ara.

Com a investigador, Pegueroles forma part del grup de recerca de Seguretat de la Informació (ISG). Dins el camp de la ciberseguretat, la seva activitat de recerca se centra en la seguretat de protocols en entorns distribuïts i en l’anàlisi forense digital, especialment en el desenvolupament de tecnologies habilitadores de Legal-Tech.

Al 2015 va realitzar una estada de recerca a l’AISLab a Suïssa. Actualment, és membre de l’European Legal Tech Association (ELTA) i col·labora amb diferents bufets legals en la realització de peritatges digitals per a empreses com eDreams, Microsoft o ONO.