L' aprenentatge automàtic centrat en l'ésser humà, proposta de formació de Unite! per al proper estiu

Noi estudiant amb ordinador portàtil
Descarregar

La Intel·ligència Artificial (IA) i l'aprenentatge automàtic són les eines més potents que les organitzacions utilitzen avui dia per prendre decisions

El campus de la Universitat d' Aalto acull, del 8 al 19 d'agost, el curs d'estiu 'Human-Centered Machine Learning', obert i gratuït per a l’estudiantat de la UPC. També hi haurà suport econòmic per la mobilitat d'estudiants. Les inscripcions estan obertes fins al 15 de maig.

06/05/2022

Una de les propostes formatives de l'aliança Unite!, de la qual forma part la UPC, és el curs d'estiu 'Human-Centered Machine Learning', que tindrà lloc del 8 al 19 d'agost, en format presencial, al campus de la Universitat d'Aalto. El curs, un dels docents del qual és el professor de la UPC Cecilio Angulo, s'inscriu a l'Escola d'Estiu de la Universitat de Aalto i és obert i gratuït per a tot l’estudiantat de grau de les universitats Unite!, els estudiants de les titulacions que s'indiquen a continuació podran convalidar 3 ECTS després de completar el curs amb èxit. També hi haurà suport econòmic per la mobilitat d'estudiants, aquesta informació es coneixerà en el moment en què es publiqui la convocatòria de mobilitat d'Erasmus +.

'Human-Centered Machine Learning' és un curs innovador i pràctic sobre els principals components i combinacions dels actuals sistemes d'aprenentatge automàtic. La quantitat de dades en el món està augmentant exponencialment. Per al futur, es necessiten models d'aprenentatge automàtic i altres algorismes per fer ús de totes les dades que es generen constantment. La Intel·ligència Artificial (IA) i l'aprenentatge automàtic són les eines més potents que les organitzacions utilitzen avui dia per prendre decisions informades, atreure nous clients i trobar noves fonts d'ingressos.

El curs, de dues setmanes de durada, mostrarà als assistents algunes de les tècniques d'aprenentatge automàtic (Machine Learning) més utilitzades com les aplicacions centrades en l'ésser humà, que requereixen alts nivells de protecció de la privacitat i la transparència. El curs serà impartit pels professors Alex Jung, de la Universitat d'Aalto; Cecilo Angulo, de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC), i  Lucca Vassio, del Politècnico de Torí.

L'estudiantat interessat ha de presentar la seva sol·licitud abans del 15 de maig. Abans de l'estiu sortirà una convocatòria per mobilitats de curta durada -novetat del nou Programa Erasmus+- a través de la qual els estudiants podran sol·licitar ajuts per assistir a aquest curs. Els detalls d'aquesta convocatòria es faran públics durant el mes de maig. Entre els requisits per accedir a una de les places els candidats i les candidates han de ser capaços de programar un ‘Hola món’ en Python i estar familiaritzats amb el tractament de dades en forma de matrius numèriques (com a vectors o matrius). Hauran de presentar una carta de motivació i un curriculum vitae. La preselecció d'estudiants serà el 23 de maig i la selecció definitiva el 31 de maig. El curs té un nombre limitat de places.

Les titulacions a les que es reconeixeran 3 crèdits són les següents:

CENTRE

ETSEIB
Tecnologies Industrials

Més informació

Contacte: Marcela Acosta, Program Manager at Aalto University: marcela.acosta@aalto.fi