L’ICFO s’uneix a l’equip de treball internacional per utilitzar materials avançats per resoldre reptes urgents per a la humanitat

Descarregar

Resolució de reptes globals mitjançant materials avançats. Font: ICFO

L'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) –institut universitari de recerca adscrit a la UPC– i l’International Advanced Material Pandemic & Future Preparedness Taskforce (AMPT) anuncien un nou acord de cooperació per col·laborar en programes i iniciatives que ajudin a fer un seguiment ràpid de solucions basats en materials avançats per resoldre reptes globals com la Covid-19.

25/11/2020

L’acord, en forma de memoràndum d’entesa (MoU), formalitza la interacció mútua i enforteix la relació existent entre l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)  –institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)– i l’International Advanced Material Pandemic & Future Preparedness Taskforce (AMPT) a nivell estratègic i de treball.

La relació de suport s’estableix per reconèixer el compromís d’ambdues organitzacions per desenvolupar un lideratge de pensament, coordinar activitats, compartir coneixements i recursos en reconeixement de la necessitat de crear una plataforma i una xarxa interdisciplinar i internacional de materials avançats que puguin desenvolupar solucions avançades que permetin  adreçar els reptes més immediats de la humanitat.

L’ICFO és un institut de recerca que realitza investigacions frontereres en el camp de les ciències fotòniques i les seves aplicacions industrials i mèdiques, amb vocació d’excel·lència, alta qualitat i impacte global. Les principals àrees d’aplicació són nanomaterials i nanotecnologies, tecnologies quàntiques, imatges mediques i diagnòstic avançat, múltiples tipus de sensors, sistemes làser i l’ús de l’energia solar i la cura del medi ambient, entre d’altres.

"A l’ICFO estem constantment buscant com aplicar les tecnologies que desenvolupem als problemes de la societat i estem entusiasmats amb les possibilitats que ens obre l’AMPT", afirma Silvia Carrasco, cap de la unitat de Transferència de coneixement i tecnologia de l'ICFO.

“Aquest és un pas significatiu. Totes dues organitzacions comparteixen l’objectiu de traduir la ciència dels materials en solucions impactants. Aquest memoràndum d’entesa proporciona una base sòlida per compartir coneixement, alinear activitats i reduir la bretxa cap a l’objectiu comú d’utilitzar la ciència dels materials per a l’impacte social ”, comenta la doctora Zina Jarrahi Cinker, directora general d'AMPT.

El professor d’ICREA a l'ICFO Frank Koppens, un referent internacional que treballa amb una gran varietat de nanomaterials, inclòs el grafè, afegeix: “La vasta xarxa de líders de pensament i experts de l’AMPT estableix el marc de sinergies internacionals productives que valorem a l’ICFO. Nosaltres, com a científics, tenim la responsabilitat de respondre a les necessitats socials imminents i l’AMPT és la plataforma adequada per facilitar-ho".

John Hoffman, conseller delegat de GSMA, Ltd i membre del comitè de direcció de l'AMPT, comenta: “Després de la nostra llarga relació de treball amb l’ICFO, estic molt emocionat de llançar aquesta nova cooperació entre l’ICFO i l’AMPT. L’ICFO i l'AMPT tenen en comú la capacitat d’operar a través dels límits de la ciència, la societat, les indústries i la salut. Estic desitjant explorar noves solucions de pas de fronteres."

Advanced Material Pandemic and Future Preparedness Taskforce (AMPT) és una iniciativa d’interès públic internacional centrada en l’ús d’avenços de la ciencia de materials per ajudar a resoldre alguns dels reptes més urgents de la humanitat.

Com a plataforma cooperativa internacional, el grup de treball multidisciplinari està construint una infraestructura global i una xarxa d’ecosistmes que permeti a la comunitat de materials avançats respondre de manera ràpida i eficaç sota el paraigua de la Preparació Futura. Les verticals de Preparació Futura de l’AMPT inclouen: preparació per a emergències i desastres com pandèmies, preparació per a necessitats emergents, com ara energia renovable verda i infraestructura de tecnologia quàntica i preparació per a reptes globals com el canvi climàtic i el malbaratament de carboni. Mitjançant aquesta plataforma global, l’AMPT està preparada per recopilar i difondre informació crítica i d’intel·ligència. Comunicar. Coordinar. Crear una estratègia. Mobilitzar l’experiència i els recursos i Respondre.

Actualment, amb més de 15 agrupacions de països, 10 grups de treball i més de 30 institucions, l’AMPT està preparada per establir un full de ruta complet, una biblioteca de coneixement i un mapa de necessitats centrades en l’usuari per oferir un marc per idear estratègies, coordinar activitats globals i solucions ràpides per atendre les necessitats tecnològiques i socials del món post-pandèmic.