La 1a cursa del món només per a miops

Descarregar

Imatge de la darrera edició de la Cursa de Sant Antoni

El 20 de gener a partir de les 11 h, el barri de Sant Antoni de Barcelona acollirà la MiopMilla, la 1a edició de la Milla Mundial dels Miops, una cursa atlètica pionera al món que organitza el Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya. Amb aquesta cursa, que té el suport de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa de la UPC, es recaptarà fons per a la investigació sobre la prevenció i el control de la miopia en la població escolar.

15/01/2019

La primera edició de la Milla Mundial dels Miops, la MiopMilla, que s’emmarca en la Cursa de Sant Antoni, i té el suport de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), està oberta a la participació de totes aquelles persones que siguin miops i serà de 1.609 metres, 1 milla. L'objectiu és arribar als mil participants i les inscripcions, que es tancaran el 16 de gener o en arribar a mil inscrits, s’han de fer a través d'un formulari

Per cada corredor i corredora que hi participi, el Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOC) farà una aportació addicional a la FOOT de la UPC destinada a desenvolupar un projecte d'investigació sobre la prevenció i el control de la miopia en la població escolar, amb l’objectiu de frenar aquesta pandèmia.

Més de mig milió de joves afectats a Catalunya
La MiopMilla busca donar visibilitat i conscienciar la societat sobre la necessitat d'aturar l'amenaça de la miopia, que afecta ja més de dos milions de persones a Catalunya, mig milió dels quals són estudiants universitaris. Es tracta, doncs, d'oferir informació i donar a conèixer les eines existents actualment per frenar el desenvolupament d'aquesta pandèmia, posar de manifest la importància de cuidar de manera preventiva la visió i fomentar les revisions anuals entre els miops. Abans de començar la cursa, el COOOC informarà dels resultats d'una enquesta d'opinió que ha realitzat recentment mitjançant les xarxes socials a més de gairebé 900 joves catalans, sobre l'estat de la visió, així com el seu coneixement sobre la cura de la salut visual i els seus hàbits de vida, explorant com aquests poden tenir relació amb l'increment del nombre de miops entre la població jove de Catalunya.

Els joves, abans de fer els 18 anys, ja tenen mitja diòptria més de mitjana que els universitaris, segons l'estudi L’estat de la salut visual infantil a Espanya, de Visió i Vida, la qual cosa indica que quan completin aquesta etapa d'estudis superiors, molts hauran sobrepassat la barrera de les 6 diòptries. Els experts alerten, a més, que una persona miop que superi les 6 diòptries té moltes possibilitats de desenvolupar malalties visuals que poden degenerar en greus problemes en l'etapa adulta, com el despreniment de retina o fins i tot ceguesa.

Entre les causes d'aquest increment de joves miops destaca el canvi dels hàbits de vida: actualment destinem gran part de la jornada a activitats a l'interior, davant de pantalles i amb un ús molt intensiu de visió propera (ordinadors, mòbils, estudis, oficines, etc.). El 70% de la població ja pateix la Síndrome Visual Informàtica per l'ús excessiu de pantalles, ja que es constata que, de mitjana, els menors de 30 anys utilitzen 10,5 hores al dia davant d'elles, segons indica el COOOC. Aquesta quantitat de hores es redueix fins a les 9 hores al dia en les persones d'entre 30 i 60 anys.