La campanya #mésDonesUPC no s’atura

La UPC prossegueix amb la campanya #mésDonesUPC a les xarxes socials a través del compte institucional a Twitter (@la_UPC). L’objectiu és seguir donant major visibilitat al talent femení de la UPC, apropar els estudis politècnics a les noies, i aportar referents en els àmbits de l’enginyeria, l’arquitectura, les ciències i la tecnologia, on la presència de dones és encara minoritària.

16/12/2018

La campanya es va iniciar el 6 de març —coincidint amb la celebració, el 8 de març, del Dia Internacional de les Dones— i tenia prevista la seva finalització amb l’acte d’investidura de la científica computacional, matemàtica i enginyera de sistemes Margaret Hamilton com a doctora honoris causa de la UPC.

Tanmateix, #mésDonesUPC prosseguirà fins a final de curs, i seguirà destacant, cada setmana i des del perfil institucional a Twitter @la_UPC, una dona vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Com s’ha fet fins ara, es donarà visibilitat a investigadores que lideren projectes de recerca, professores que destaquen per alguna activitat de docència innovadora, professionals que impulsen projectes innovadors en la gestió de la Universitat, estudiants que participen en projectes singulars o alumni que destaquen en l’àmbit professional.

Alguns exemples d’aquestes dones UPC són Paz Morillo i Clara Prats. Paz Morillo és matemàtica, professora de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona, fundadora del grup de recerca en Matemàtica Aplicada a la Criptografia, responsable d'Igualtat a l'ETSETB i coordinadora d’Una enginyera a cada escola, un projecte que cerca fomentar els referents femenins en l’àmbit tecnològic a les escoles, per tal de trencar estereotips i fer visibles les dones tecnòlogues.

La Clara Prats és investigadora de l’Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) i coordinadora del projecte de Cooperació UPC per al disseny d’un pla pilot en un barri de la ciutat de Gombe, a Nigèria, per millorar el control de la tuberculosis.

Podeu trobar tots els perfils a #mésDonesUPC, una etiqueta oberta a la comunitat universitària i a la societat en general per mencionar o fer propostes a Twitter.