La Càtedra Abertis atorga els XVI Premis Internacionals de Gestió d'Infraestructures i Seguretat Viària

Imatge dels premiats per la Càtedra Abertis

La Càtedra Abertis ha reconegut amb els Premis Internacionals de Gestió d'Infraestructures i Seguretat Viària els treballs universitaris de dos investigadors de la Universitat de La Corunya i de la Universitat de Vigo, respectivament, que també han rebut el Premi Abertis Espanya. En la modalitat de treball de fi de màster, s'ha premiat 'ex aequo' sengles treballs de la Pontificia Universidad Católica de Chile i de la Universidade Federal do Rio de Janeiro, de Brasil.

03/10/2019

La Xarxa internacional de Càtedres Abertis ha lliurat, el 3 d'octubre, els XVI Premis Internacionals de Gestió d'Infraestructures de Transport i Seguretat Viària, que reconeixen els millors treballs universitaris d'entre els guanyadors de les cinc edicions nacionals d'aquest guardó (Espanya, França, Puerto Rico, Xile i el Brasil), en tres categories: tesi doctoral, seguretat viària i tesines/treball de fi de màster.

L'acte de lliurament dels premis ha tingut lloc a l'Auditori d'Abertis, a Barcelona, i ha estat presidit per Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Sergi Loughney, director de Reputació Corporativa i Comunicació d'Abertis i director de la Fundació Abertis. Els guanyadors han estat els següents:

• En la modalitat de tesi doctoral: Margarita Martínez Díaz (Universidade da Coruña) per la seva tesi doctoral 'Highway travel time information systems: from traditional to cooperative driving environments', guanyadora del Premi Abertis Espanya.

• En la modalitat de seguretat viària: Mario Soilán Rodríguez (Universidad de Vigo) per la seva tesi doctoral 'Object recognition in road and urban environments from massive datasets collected by mobile mapping sensors', també guanyador del Premi Abertis Espanya.

• En la modalitat de tesines, treballs de fi de grau, de fi de màster o treballs de recerca: Ex aequo a Francisco Garrido Valenzuela (Pontificia Universidad Católica de Chile) pel seu treball de fi de màster 'Inferencia bayesiana de elección de rutas a partir de tecnología Bluetooth', i a Verônica Ghisolfi (Universidade Federal do Rio de Janeiro) pel seu treball de fi de màster 'Dinâmica de sistemas para avaliação de impactos do excesso de peso no transporte rodoviário de cargas', que ha guanyat també el Premi Abertis Brasil.
Xarxa de Càtedres Abertis
La Xarxa Internacional de Càtedres Abertis és el primer think tank universitari que té per objectiu potenciar la seguretat viària dins dels plans d'estudi superiors. La Xarxa ha estat reconeguda aquest any amb el premi que atorga l'Observatori Excellentia Ex Cathedra de la Universitat de València a les diferents iniciatives que es promouen en el marc de les càtedres institucionals, en la categoria de 'Bones pràctiques en la gestió i direcció dels recursos de les Càtedres per al desenvolupament de les seves activitats'.

La xarxa de Càtedres Abertis a Espanya està formada per les establertes a la UPC a Barcelona, sota la direcció del professor Francesc Robusté, i a la Universidad Politécnica de Madrid. Compta també amb quatre càtedres internacionals: a França, a l'École des Ponts-ParisTech; a Puerto Rico, a la  Universidad de Puerto Rico; a Xile, a la Pontificia Universidad Católica de Chile, i a Brasil, a la Universidad de São Paulo.