La UPC debat sobre la connexió empresa-universitat

El 3 de novembre ha tingut lloc, en format virtual, la jornada ‘La UPC del futur: col·laboracions empresa-universitat’, en què s'han posat sobre la taula les reflexions i idees recopilades pel Consell Empresarial de la Universitat. En la mateixa jornada s'ha presentat el document ‘20 idees per connectar empresa i universitat’.

03/11/2020

El debat ‘La UPC del futur: col·laboracions empresa-universitat’ que ha tingut lloc el 3 de novembre i s'ha pogut seguir en directe a través del canal de YouTube de la UPC, ha comptat amb la participació del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, i del president del Consell Social i del Consell Empresarial de la UPCRamon Carbonell.

En dues taules de debat moderades per Jordi Amat, periodista i editor d’El Món de Demà, s'han presentat les reflexions sobre com encarar la col·laboració entre l’empresa i la universitat recollides durant els darrers quatre anys pel Consell Empresarial de la UPC. A la primera taula s'ha parlat sobre ‘Innovació i transferència de coneixement’ i ha comptat amb la participació de Lluís Jofre, professor de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i director acadèmic del projecte CARNET; Àngela Niubó, estudiant d’Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació de la UPC; Clara Prats, professora de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) i investigadora del grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC), i Lluís Torner, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

A la segona taula, amb el títol ‘Formació i empoderament, aliança amb la societat’, hi han intervingut Francesc Fajula, director de Transformació Digital i Innovació del Banc Sabadell;  Xavier Marcet, consultor en innovació estratègica i president de ‘Lead to Change’; Núria Salán, professora i investigadora de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia; i Eva Vidal, professora i investigadora de l’ETSETB i directora del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC.

El debat també s'ha pogut seguir a través del perfil institucional de la Universitat a Twitter (@la_UPC).

Idees per resoldre els reptes crítics de la transferència de coneixement

L’acte, organitzat en el marc de la programació del 50è aniversari de la UPC, també ha estat l’escenari de la presentació del document ‘20 idees per connectar empresa i universitat’, a càrrec del secretari del Consell Empresarial, Joaquim Minguella.

El llibre recull una síntesi d'idees fruit de les reflexions del Consell i aporten algunes línies d’actuació per resoldre els reptes crítics de la transferència de coneixement i establir una veritable aliança amb la societat. Més informació.