La Coquera Teatro de la UPC guanya el premi de la Federación Española de Teatro Universitario al millor ràdioteatre

Descarregar

Escenificació de l'obra 'Don Juan Tenorio'

El muntatge ‘Don Juan Tenorio’ de la companyia de teatre universitari La Coquera Teatro, de la UPC, ha estat reconegut com el millor ràdioteatre als II Premis de Teatre en quarantena de la Federación Española de Teatro Universitario.

30/06/2021

L'adaptació que ha fet La Coquera Teatro de ‘Don Juan Tenorio [àudio a YouTube] , realitzada per Alberto Rizzo i Misael Sanroque en format itinerant, reprodueix escenes icòniques de la popular obra de José Zorrilla. L’obra es venia escenificant als jardins que hi ha entre l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB)  de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), coincidint amb el Dia de Difunts. El curs passat, davant la impossibilitat de fer representacions com a conseqüència de la pandèmia, la companyia va decidir enregistrar l’escenificació, que es va acompanyar amb una acurada dramatúrgia sonora.

El muntatge ha estat reconegut aquest mes de juliol amb el premi al millor ràdioteatre als II Premis de Teatre en quarantena, una iniciativa de la Federación Española de Teatro Universitario que reconeix la tasca de l’associacionisme teatral en l’àmbit universitari en temps de pandèmia. En aquesta segona edició dels guardons, s’han presentat una cinquantena de treballs a concurs. A més de la companyia teatral de la UPC, els Premis han reconegut les agrupacions teatrals de la Universidad d’Almeria (UAL), la Universidad Rey Juan Carlos (URJC), la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i la Universidad Complutense de Madrid (UCM).

La Coquera, 12 anys de teatre universitari
La Coquera Teatro és una de les companyies teatrals universitàries de la UPC, juntament amb Utopia Teatre, de l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), i Fem Teatre FME, de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME). La companyia va iniciar la seva activitat l'any 2009, amb l’escenificació d’'El Malentès', d'Albert Camus, a l'ETSAB. El grup està integrat per una trentena d’estudiants universitaris, majoritàriament de l'ETSAB i de l'EPSEB.

La peça ‘Don Juan Tenorio’ s'emmarca en les activitats realitzades per la associació aquest curs acadèmic, en què també ha representat en vàries ocasions els muntatges 'Almisdaé' i 'Homenatge a Federico García Lorca'. Així mateix, el grup va participar al I Concurs de microteatre Universitari de Ràdio Nacional d'Espanya, en què va quedar finalista amb la comèdia breu ‘Nius per a joves’, d'Alberto Rizzo.

II Premis de Teatre Universitari en Quarentena

• Premi a la millor peça de microteatre: 'Saturno', Aula de Teatre de la Universidad de Almería (UAL).
  • Premi a millor peça de Miniteatro: 'La jura de Santa Gadea', d'Arrojoscénico, Aula de Teatre de la Universidad Rey Juan Carlos (URJC).
  • Premi a millor peça de Nanoteatro: 'Dulce la wonderful', de Arrojoscénico, Aula de Teatre de la Universidad Rey Juan Carlos (URJC).
  • Premi a millor dramatúrgia: 'Saturno', de l'Aula de Teatre de la Universidad de Almería (UAL).
  • Premi a millor ús de tecnologies aplicades: 'La habitación suicida', de l'Aula de Teatre de la Universidad de Almería (UAL).
  • Premi a millor interactuació: 'Virtual tours', de l'Aula de Teatre de la Universidad de Almería (UAL).
  • Premi a millor peça de ràdioteatre: 'Don Juan Tenorio', de La Coquera Teatro, de la UPC.
  • Menció d'honor per a la Universidad Rey Juan Carlos (URJC) per la seva iniciativa transmèdia 'Amigos, Familiares y demás Desconocidos'.
  • Menció d'honor per a 'El tiempo pasará' i 'Soñando el recuerdo', d'El Barracón Teatro de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), pel seu tractament dramàtic.
  • Premi del públic: 'Feliz año nuevo' de No es culpa nuestra, de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM).