Lliurament de la Creu de Sant Jordi 2019 a la Facultat de Nàutica de Barcelona

El degà de l'FNB, Agustí Martín, rebent la distinció de mans de la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga

Façana de la Facultat de Nàutica de Barcelona

Façana de la Facultat de Nàutica de Barcelona

El degà de l'FNB, Agustí Martín, amb la Creu de Sant Jordi

El degà de l'FNB, Agustí Martín, amb la Creu de Sant Jordi

El degà de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la UPC, Agustí Martín, ha recollit la Creu de Sant Jordi 2019, atorgada en una cerimònia presidida per Quim Torra, president de la Generalitat de Catalunya. L'entrega d'aquest guardó per part del Govern català coincideix amb els 250 anys de la creació de la Facultat, una de les 15 entitats distingides enguany, juntament amb 29 personalitats.

17/05/2019

El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, ha presidit, el 16 de maig, la cerimònia de lliurament de les Creus de Sant Jordi, una de les quals ha estat per a la Facultat de Nàutica de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que enguany commemora el 250è aniversari de la seva fundació i és la més antiga d’Espanya en la seva especialitat.

L’FNB és una de les 15 entitats distingides per la seva valuosa contribució formativa i docent de qualitat reconeguda, amb l’objectiu de formar professionals altament qualificats. El guardó, que ha recollit el degà de la Facultat, Agustí Martín, de mans de la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga, també s’ha atorgat, a títol individual, a 29 personalitats.

Quim Torra ha tingut paraules d’agraïment als guardonats assegurant que gràcies a ells “som millors col·lectivament” i ha demanat “que ens exigim més a nosaltres mateixos” perquè “hem d’anar encara més lluny”. Per la seva banda, la consellera de Cultura ha explicat que “la concessió de les Creus de Sant Jordi és un acte de reconeixement, fonamentat en el zel que el Govern de la Generalitat posa en la valoració de l’excel·lència, és el reconeixement a les persones i entitats que aporten un plus a la comunitat”.

La cerimònia de lliurament, conduïda per la periodista Laia Server, ha comptat amb l’assistència del president del Parlament, Roger Torrent i de diversos membres del Govern. El dissenyador i il·lustrador Juste de Nin i l’esportista Núria Picas s’han encarregat de parlar en nom de tots els distingits.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que atorga la Generalitat de Catalunya a persones o entitats. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans o entitat pot demanar que s'atorgui aquest guardó a alguna persona, física o jurídica.

Fundada l’any 1769, l’FNB ha programat durant tot l’any un conjunt d’activitats per commemorar el seu 250è aniversari, que tindrà l’acte central de celebració el mes d'octubre. En el marc d’aquesta celebració, el centre ha inaugurat recentment noves instal·lacions de docència i de recerca, amb accés al mar, a l'Espai Vela, ubicat a la Nova Bocana del Port de Barcelona.