La Facultat de Nàutica i Torre Girona, oberts al públic per al 48h Open House Barcelona

Cartell del 48h Open House Barcelona 2017

Edifici de la Facultat de Nàutica de la UPC

Imatge interior de l'edifici Torre Girona

La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) i l’antiga capella de Torre Girona de la UPC, que alberga el superordinador MareNostrum, obriran les seves portes els dies 21 i 22 d’octubre, en el marc del 48h Open House Barcelona, el festival d’arquitectura de la ciutat.

19/10/2017

Els dos edificis de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) formen part, per segon any consecutiu, de la llista de més de 200 experiències arquitectòniques de la ciutat que, durant aquest cap de setmana, podran visitar-se amb motiu del 48h Open House Barcelona, el principal esdeveniment del festival d’arquitectura de Barcelona, que enguany arriba a la vuitena edició. La cita va tenir lloc, per primera vegada, a Londres al 1992. Des de llavors és una activitat que també té lloc a ciutats com ara Nova York, Dublín, Galway i Tel Aviv.

Mitjançant una visita guiada a la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB), es podran veure gran part de les instal·lacions d’aquesta facultat, com per exemple la sala d’actes, la sala de juntes i el vestíbul, amb el gran vitrall. L’edifici obrirà les seves portes dissabte i diumenge al matí, entre les 11h i les 14h, i també dissabte a la tarda, de 16 h a 19 h. Situat al barri de Ciutat Vella (Pla de Palau, 18), l’edifici va ser construït entre 1930 i 1933 per Joaquim Vilaseca i Adolf Florensa. L’FNB aprofitarà l’esdeveniment per donar a conèixer l’oferta de titulacions que imparteix.

L’antiga capella de Torre Girona, que allotja en el seu interior el MareNostrum del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS), el supercomputador més important de l’Estat i un dels més importants d’Europa, estarà obert al públic dissabte, 21 d’octubre, de 11 h a 19 h. Situat al districte de Les Corts (c. Jordi Girona, 31), és una de les infraestructures científiques més rellevants de Barcelona. De la construcció original del 1860, obra de Josep Masdeu i Puigdemansa, segueix avui dia en peu l’edifici principal i l’antiga capella. Al 2004, sota la supervisió de l’arquitecte Josep Benedito, la Torre Girona va ser remodelada.