La professora de la UPC-FOOT Maria Sagrario Millán, ‘Fellow Member’ de l’Optical Society

La professora de la UPC-FOOT  Maria Sagrario Millán, ‘Fellow Member’ de l’Optical Society
Descarregar

Maria Sagrario Millán, professora de la UPC-FOOT, és també presidenta de la Societat Espanyola de l’Òptica (SEDOPTICA)

Maria Sagrario Millán, professora de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC, ha estat nomenada 'Fellow Member' de l’Optical Society (OSA) per les seves contribucions científiques en el camp de l'òptica de la informació, el processament d'imatges, la seguretat, la inspecció industrial i l'oftalmologia, així com pels seus serveis en òptica, especialment a Amèrica Llatina.

27/10/2020

L'Optical Society (OSA) ha escollit Maria Sagrario Millán, la professora de la FOOT de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) com a membre Fellow d'aquesta associació professional líder en òptica i fotònica. L'OSA només atorga aquest reconeixement a un nombre reduït d’experts científics, enginyers i líders en l’àmbit de l’òptica i la fotònica que han fet avenços importants en aquests camps tant pel que fa a la recerca, com en la formació, l'enginyeria i els negocis.

Maria Sagrario Millán, que també és presidenta de la Societat Espanyola de l’Òptica (SEDOPTICA), ha agraït el nomenament: “En escollir-me Fellow, l'Optical Society reconeix la meva trajectòria acadèmica i científica en l’àmbit de l’òptica i la fotònica. Rebo aquesta distinció amb alegria, agraïment i un major compromís.”

El president de l'OSA 2020, Stephen Fantone, ha donat l'enhorabona als nous Fellow del 2021, i ha afirmat: “La vostra elecció, per part dels vostres companys, és una afirmació dels vostres èxits impressionants dins del nostre camp. Gràcies per la vostra dedicació a l’OSA i per avançar en la ciència de la llum. El conjunt de Fellow d’aquest any reflecteix una àmplia i diversa gamma d’assoliments en el camp de l’òptica i la fotònica.”

L’OSA, en la reunió del seu consell directiu el setembre a Washington, ha escollit 118 membres de 24 països com a Fellow 2021. És l’any que més dones s'ha distingit, un 19% en aquesta edició.