La professora Marta Díaz, delegada del rector pels Estatuts de la UPC

La professora Marta Díaz, de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú
Descarregar

La professora i investigadora Marta Díaz Boladeras, de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la UPC, ha estat nomenada delegada del rector per al procés de reforma dels Estatuts de la Universitat.

14/06/2023

L’encàrrec de la professora i investigadora Marta Díaz Boladeras , de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), com a delegada del rector per al procés de revisió dels Estatuts és facilitar, impulsar i donar suport als treballs de la Comissió d’Estatuts en l’elaboració dels nous Estatus de la UPC.

La Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU), que va entrar en vigor el 12 d’abril passat, marca l’horitzó temporal dels treballs d’aquesta Comissió. En un termini màxim de dos anys −l'abril del 2025− hauran d’estar aprovats els nous Estatuts, un cop constituït el Claustre Universitari i el Consell de Govern. Segons es preveu, la proposta d’Estatuts es presentarà a la comunitat i al Claustre Universitari per al seu debat i aprovació provisional a finals del curs 2023-2024. La Generalitat disposa després d'un termini de quatre mesos per donar la seva aprovació definitiva.

Segons la normativa de la UPC, la revisió dels Estatuts l’ha de dur a terme una comissió elegida pel Claustre Universitari que ha de presentar la proposta de modificació del text regulador a aquest òrgan de representació. La nova comissió per a la renovació dels Estatuts, presidida pel rector, està formada per 19 membres elegits pel Claustre Universitari, per la secretària general i per la delegada del rector pels Estatuts. Els representants de la nova comissió es van elegir en la sessió ordinària del Claustre del 7 de juny.

Marta Díaz és llicenciada en Dret (1982) i en Psicologia (1984) per la Universitat de Barcelona, doctora en Psicologia per la mateixa universitat (2017) i doctora en Administració i Direcció d'Empreses per la UPC (1997), a més de tècnica superior de Prevenció de Riscos Laborals, en l’especialitat d’ergonomia i psicosociologia aplicada, també per la UPC.

Es va incorporar a la UPC l’any 1991 i, des del 1997, desenvolupa la seva tasca com a professora titular del Departament d’Organització d’Empreses, del qual ha estat cap de la secció a Vilanova del 2008 al 2022. Actualment, és docent a l'EPSEVG, on ha estat sotsdirectora en els períodes 1994-1996 i 2003-2005. Anteriorment, també va ser professora de l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Així mateix, la professora Marta Díaz és membre del Comitè d'Ètica de la UPC, des de la seva creació el 2020, i del Comitè per a la Integritat de la Recerca a Catalunya (CIR-CAT) des del mateix any. Com a investigadora, forma part del grup Tecnologia Orientada a la Comunitat (TOC) al Centre d'Estudis Tecnològics per a la Cura de la Dependència i la Vida Autònoma de la UPC, on dirigeix el laboratori d'interacció i experiència d'usuari IBuX-Lab, des que es va crear.

La seva activitat de recerca se centra en la interacció entre els éssers humans i els robots per al disseny de sistemes de base tecnològica de suport a l'educació, el benestar i la salut, especialment per a gent gran i per a nens amb necessitats especials.

Marta Díaz va rebre el premi Dona i Tecnologia 2020 atorgat per Dones d'Empresa de la Federació Empresarial del Gran Penedès.