Una instal·lació d'estudiants de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona guanya, ex aequo, el premi Llum BCN 2022

Simulació de la instal·lació artística 'Hogar', guanyadora 'ex-aequo' del Festival
Descarregar

La instal·lació artística 'Hogar', creada per estudiants de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona de la UPC i guanyadora 'ex-aequo' del Festival

Projecte 'Renacer'
Descarregar

El projecte 'Renacer' de l'estudiantat del màster en Disseny i Producció d'Espais de la UPC School

Projecte 'Pixel(ados)'
Descarregar

El projecte 'Pixel(ados)' de l'estudiantat del màster en Lighting Design de la UPC School

La proposta 'Hogar', dissenyada per un equip d'estudiants de l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, ha estat una de les dues guanyadores, 'ex aequo', del premi del Festival Llum BCN 2022, que ha tingut lloc del 4 al 6 de febrer al barri del Poblenou de Barcelona. A més de l'equip de l'ETSAB, han participat en aquest festival dos equips d'estudiants de la UPC School amb altres dos muntatges lumínics.

07/02/2022

'Hogar' és una de les instal·lacions que s'han pogut veure al Festival d’Arts Lumíniques Llum BCN 2022, que ha tingut lloc del 4 al 6 de febrer al barri del Poblenou de Barcelona. Els autors d’aquesta proposta són 19 estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), dirigits pels professors Carles Sala i Relja Ferusic, del Departament de Projectes Arquitectònics i que s'ha instal·lat al carrer d’Espronceda, a la cantonada amb el carrer del Marroc.

La instal·lació ha reflectit com, en els darrers anys, tant al barri de Poblenou de Barcelona com a la resta del món, la construcció de la ciutat s’ha allunyat del concepte de llar com a espai domèstic, segur i càlid, que serveixi com a lloc de trobada. Els autors creuen que recuperar aquest refugi és més necessari que mai: per això, amb la instal·lació Hogar proposen apropar la llar al carrer, posar-la a l’abast de les persones, per recuperar el barri, en aquest cas el Poblenou, i transformar-lo a una escala humana.

La proposta, guanyadora ex aequo del premi Llum BCN 2022, juntament amb el muntatge A Nature de l'Elisava, Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, ha esta valorada per la qualitat artística i visual i elogiada pel jurat per haver aconseguit configurar "un meravellós parc d’escultures de llum".

Així mateix, dos grups d’estudiants del màster en Disseny i Producció d’Espais i del màster en Lighting Design, impartits a la UPC School, també han exposat els seus muntatges. Un d'ells anomenat ‘Renacer’ , que s'ha instal·lat al Parc Central de Poblenou, tocant a l’Avinguda Diagonal i un altre anomenat ‘Pixel(ados)’, que es va poder veure al carrer Espronceda, a la cantonada amb el carrer de Cristòfol de Moura.

‘Renacer’ és la proposta creada per 19 estudiants del màster en Disseny i Producció d’Espais, dirigida pels professors Coque Claret Martí, Amadeu Santacana i Jaume Claret i que vol mostrar com la pandèmia ha significat un “renaixement” per a tothom i com les persones han replantejat la seva manera de viure i de ser.

‘Pixel(ados)’ és el muntatge de 12 estudiants del màster en Lighting Design, dirigit per Toni Arola i Susana Barea, i que es caracteritza per humanitzar els píxels, transformant un material opac en translúcid gràcies a la llum, deixant entreveure els cossos humans de manera pixelada.