La ‘start-up’ catalana Sensual Intim introdueix al Regne Unit un producte d’higiene íntima desenvolupat amb la UPC

La copa menstrual Eureka! Cup
Descarregar

La copa menstrual Eureka! Cup

La copa menstrual Eureka! Cup, un producte de silicona mèdica desenvolupat conjuntament per la ‘start-up’ catalana Sensual Intim i la UPC, s’introduirà aquest any al mercat britànic. Un nou exemple d’innovació tecnològica fruit de la col·laboració universitat-empresa.

17/01/2022

La start-up catalana Sensual Intim, dedicada al disseny i la creació de productes per a la higiene íntima femenina, s’ha introduït al Regne Unit amb la previsió d’exportar 20.000 copes menstruals en els pròxims dos anys mitjançant un distribuïdor local i una plataforma online local. La copa menstrual, anomenada Eureka! Cup i que ja està patentada, ha estat desenvolupada conjuntament amb el professor i investigador Joaquim Lloveras, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

Es tracta d’un producte de silicona mèdica que es pot buidar sense la necessitat que s’hagi d’extreure de la zona pelviana i que, per tant, en facilita l’ús en banys públics, per exemple.

Segons la cofundadora de Sensual Intim, Montse Iserte, “el Regne Unit es caracteritza per tenir un públic que cada vegada valora més els productes sostenibles i que redueixin l’emissió de residus”. En aquest sentit, Iserte destaca que “el Brexit no ens ha perjudicat, ja que d’ençà que es va aplicar els articles d’higiene íntima femenina han quedat sense IVA, i això ens beneficia perquè les dones en consumeixen més”

La cofundadora de Sensual Intim explica que “actualment és única al mercat perquè no hi ha ningú que faci una copa que es pugui buidar sense haver-la de retirar prèviament. Aquest detall ens diferencia considerablement de la competència, que en el cas del Regne Unit n’hi ha molta”. Per arribar al producte final, la start-up ha provat 15 prototips i els ha testat en un centenar de dones

Per accedir comercialment al mercat del Regne Unit, Sensual Intim ha comptat amb el suport d’ACCIÓ −l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Treball−, a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres. Sensual Intim preveu, amb aquesta acció, doblar el volum de vendes de cara l’any 2023. Fundada el 2017 i amb una plantilla de cinc persones, l’empresa emergent té presència comercial internacional en països de l’Amèrica del Sud i Europa, com Colòmbia, Xile, Guatemala, Ucraïna o Lituània, a més d’Austràlia. Igualment, a Catalunya també subministra els seus productes en supermercats ecològics i botigues especialitzades.