La UPC, de nou a la Conferència del Clima de Nacions Unides

Una delegació de la UPC participarà a la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP28), que té lloc a Dubai del 30 de novembre al 12 de desembre. A més de fer seguiment de les negociacions, la UPC contribueix a la cimera amb la participació en una recerca internacional que fa recomanacions clau per detenir la crisi climàtica.

03/12/2023

Un any més, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) participa en la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP28), que reunirà del 30 de novembre al 12 de desembre, a Dubai, a líders mundials per avançar en la lluita contra el canvi climàtic.

Un grup d'investigadors i investigadores del grup de Recerca en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat (CITES) i estudiants del màster universitari en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat de la UPC estan acreditats per participar en línia en les diferents activitats de la Conferència. Enguany, el comitè organitzador de la COP28 promou la participació telemàtica per minimitzar la petjada ecològica de l'esdeveniment, en coherència amb els valors de la cimera.

A més de fer seguiment dels debats i les negociacions que es produeixin en la COP28, la UPC contribueix a la cimera amb la participació en un informe internacional, que es presentarà el 6 de desembre en el marc de la Conferència. L'informe ha comptat amb la col·laboració de 200 experts internacionals liderats per la Universitat d'Essex, al Regne Unit, entre els quals s'inclou Carlos López-Martínez, investigador del Grup de Recerca en Teledetecció (RSLAB) i del Centre Específic de Recerca en Comunicació i Detecció UPC (CommeSensLab-UPC) i professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). En el document, els experts presenten un pla de xoc que permeti fer front a la crisi climàtica.

En la cimera també es presentarà l'Inventari global sobre el grau d'implementació de l'Acord de París, un document que ha comptat amb la participació de científics internacionals, entre els quals s'inclou Olga Alcaraz, investigadora del grup de recerca CITES i professora de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

Compromís de la comunitat UPC amb la sostenibilitat
La comunitat UPC contribueix activament a millorar la sostenibilitat dels campus amb iniciatives com Campus Lab. Aquest programa vincula l’aprenentatge de l'estudiantat, a través dels treballs de fi d'estudis, amb el coneixement i la tutorització per part del personal docent i investigador i l’expertesa del personal tècnic de gestió. Tot plegat per desenvolupar projectes encaminats a donar resposta als diferents reptes de sostenibilitat dels campus.