Arriba una nova edició de la Hackathon Mobility BCN aquest cap de setmana a la UPC

Els dies 23 i 24 de març, la UPC acull la quarta edició de la Hackathon Mobility BCN, que es va iniciar el dia 18 i que té lloc al Campus Nord de Barcelona. Organitzada per CARNET, el ‘hub’ de recerca impulsat per la UPC, SEAT i Volkswagen Group Research, la marató de ‘hackers’ proposa als participants dos reptes per millorar la mobilitat a les ciutats.

22/03/2019

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) acull la quarta edició de la Hackathon Mobility BCN, una iniciativa que busca trobar solucions innovadores per resoldre els problemes de mobilitat a les ciutats. La hackatón està organitzada pel ‘hub’ CARNET, la primera plataforma de coneixement i de col·laboració entre la indústria i la universitat –fundada per SEAT, la UPC i Volkswagen Group Research– i té lloc a la Sala Àgora del Campus Nord de la UPC, a Barcelona.

El creixement de la població a les ciutats i la demanda d’un entorn més verd i net suposa un gran repte per al sector de la mobilitat. Les noves tecnologies i la presència de dispositius connectats en gairebé tots els entorns permeten el desenvolupament de solucions tecnològiques que seran clau per al futur de la mobilitat. En aquest context, la Hackathon Mobility BCN proposa als estudiants dos reptes: l'E-Sound Challenge –que consisteix a crear un so per un vehicle elèctric per garantir la seguretat dels vianants– i el League of 5 Challenge, que busca el desenvolupament d’una eina que fomenti, a través de tècniques de gamificació, el mètode de gestió japonès 5S i la satisfacció i productivitat dels treballadors.

Els equips multidisciplinaris d’estudiants treballen durant 48 hores repartides entre el dilluns 18 –en què es van plantejar els reptes i es van crear els equips– i els dies 23 i 24, dissabte i diumenge. La millor proposta de cadascun dels reptes serà premiada amb 1.500 euros i també hi haurà una dotació de 500 euros per a la segona millor proposta.