La UPC aprova una declaració sobre l’Estat d’Emergència Climàtica

Descarregar

L'estudiant de l'ESEIAAT Lola Ache, presentant la declaració en la sessió del Claustre Universitari de la UPC, reunit el 7 de maig

El Claustre Universitari de la UPC ha aprovat, a proposta de diferents col·lectius d'estudiants, una declaració sobre l’Estat d’Emergència Climàtica, en la línia del moviment global Fridays for Future. La declaració s’ha aprovat en el decurs de la sessió ordinària del Claustre Universitari que ha tingut lloc avui, 7 de maig.

07/05/2019

La declaració sobre l’Estat d’Emergència Climàtica s’ha aprovat, a proposta de diferents col·lectius d'estudiants, amb un doble objectiu: d’una banda, pressionar els governs per tal que prenguin consciència de la situació de crisi ambiental actual i donar exemple a altres governs, universitats, institucions i d’altres organismes perquè facin el mateix; i, d’altra banda, perquè també des de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) es dediquin més esforços per garantir una societat sostenible i que es prioritzin totes aquelles mesures per col·locar la UPC al capdavant d’aquesta lluita contra el canvi climàtic, tot intensificant l'ús d'energies renovables, la millora de l'ús de recursos i la intensificació de les campanyes de reciclatge i reutilització. La UPC és la primera universitat a Espanya a declarar l'estat d'emergència climàtica.

La declaració, que s’ha presentat amb el suport de diversos col·lectius, busca contribuir a situar el debat climàtic en la política catalana, espanyola, europea i global, i crear un espai que, segons aquesta declaració, fins ara li ha estat negat. El text està en la línia del moviment global Fridays for Future i ha estat aprovada en la sessió ordinària del Claustre Universitari de la UPC, que ha tingut lloc avui, 7 de maig, a Barcelona.

En la mateixa sessió s’han aprovat també, entre d’altres, l’informe de gestió de la Universitat i la creació d’una comissió per a la revisió dels Estatuts de la UPC, que ha d’elaborar la proposta de modificació del text.