La UPC assessorarà en la creació d’una nova Escola d'Arquitectura a Egipte

Signatura del conveni entre la UPC i l'European University in Egypt (EUE)

La UPC assessorarà en la creació d’una nova Escola d'Arquitectura a Egipte

Representants d'ambdues institucions en la signatura del conveni

L'European University in Egypt (EUE) i la UPC han signat, el 26 de novembre, un conveni de cooperació que preveu l’assessorament, per part de la Universitat, en la posada en marxa d’aquesta nova universitat, que tindrà la seva seu a la nova capital d’Egipte. En concret, la UPC, a través de l’Escola d’Arquitectura de Barcelona, participaria en la definició d’Escola d’Arquitectura de la nova universitat egípcia.

28/11/2018

L’European University in Egypt (EUE) neix amb l’objectiu d’aglutinar el coneixement d’universitats internacionals de reconegut prestigi per crear una nova universitat a la futura capital d’Egipte, que s’està construint a 50 quilòmetres a l’est del Caire. Mitjançant convenis amb universitats internacionals, l’EUE vol oferir programes de grau i màster en diferents disciplines, entre elles, l’arquitectura.

Seguint aquesta línia de treball, l’EUE va posar-se en contacte amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), com a centre de referència d’aquests estudis a nivell internacional, per sol·licitar el seu assessorament en la posada en marxa dels estudis d'Arquitectura de la nova universitat. Així, el conveni signat vol posar les bases d’aquesta possible col·laboració entre ambdues institucions, a través del qual l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) assessoraria en la creació de l’Escola d’Arquitectura a la universitat egípcia. El projecte, finançat per l’EUE, representaria la implicació de l’ETSAB en la definició de l’estructura docent dels estudis, els sistemes de garantia de qualitat, la participació en la selecció del professorat i significaria, també, organitzar conjuntament estades de mobilitat per al professorat de l’ETSAB a l’EUE per impartir-hi docència. A partir d’aquest acord, ambdues parts treballaran per establir la fórmula més adequada per implementar el projecte.