La UPC commemora el Dia Mundial del Teatre el 27 de març, amb un acte en directe per YouTube

Descarregar

Imatge promocional del Dia Mundial del Teatre a la UPC

El 27 de març, en què es commemora el Dia Mundial del Teatre, la UPC reivindicarà, en un acte en format virtual, la importància del teatre i la cultura, així com el rol de l’associacionisme en la formació integral de la persona . L’acte comptarà amb la participació del guionista i director de teatre Albert Espinosa.

23/03/2021

El 27 de març se celebra arreu del món el Dia Mundial de Teatre, una efemèride impulsada per l'Institut Internacional de Teatre (ITI), entitat creada el 1948 amb l'auspici de la UNESCO per reivindicar les arts escèniques com a pont per a la pau i l'entesa amb la intenció de millorar la formació dels professionals.

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) comparteix aquests valors i se suma a l’efemèride amb l’organització d’un acte per reflexionar sobre el passat, el present i el futur del teatre, i evidenciar la importància de l’associacionisme teatral en l’entorn universitari. La commemoració del Dia Mundial del Teatre a la UPC s’emmarca en la celebració del 50è aniversari de la UPC i es podrà seguir en directe per YouTube, el dissabte 27 de març a partir de les 18.30 h.

Durant l’acte, que comptarà amb la participació del rector, Francesc Torres, es llegirà un manifest, seguint la tradició iniciada el 1962 per l’artista Jean Cocteau. La lectura del manifest, elaborat enguany per l'actriu britànica Helen Mirren, anirà a càrrec de la cap del Gabinet del Rector, Carme Fenoll.

Tot seguit es donarà pas a la presentació de grups de teatre universitari de la UPC: Utopia Teatre, de l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB)La Coquera Teatro, de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) i Fem Teatre FME, de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME). Representants de les tres agrupacions reflexionaran, en una taula rodona, sobre el moment actual del teatre universitari.

Seguidament, intervindrà el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Josep Pegueroles, que parlarà del futur del teatre i de la seva importància en el context universitari.

El director teatral Alberto Rizzo, responsable de l’Aula de Teatre de la UPC, serà l’encarregat de presentar el convidat final, l’alumni de l’ETSEIB Albert Espinosa, actor, guionista i director de teatre i cinema.

UPCArts, el programa cultural de la UPC
La commemoració del Dia del Teatre a la UPC és una de les activitats inclosa en l’agenda del programa cultural UPCArts, iniciat el 2019 per fomentar la relació entre l’art i la cultura amb les ciències i la tecnologia.

En aquest context, la UPC desenvolupa diverses propostes relacionades amb el teatre, com ara l’activitat ‘Llegir l’escenari’, en col·laboració amb el Teatre Nacional de Catalunya, ofertes per assistir a representacions teatrals en col·laboració amb el club TresC o tallers formatius de la mà de l’Aula de Teatre de la UPC, entre altres.

#50anysUPC sense límits
La UPC celebra aquest curs acadèmic el seu 50è aniversari i amb aquest motiu ha organitzat un programa d’activitats, fins al proper mes de desembre, que giren al  voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com a mostra del compromís de la Universitat amb la societat. El programa d’actes es pot consultar al web 50.upc.edu i a les xarxes socials, amb l’etiqueta #50anysUPC.