La UPC coordina els campionats de Catalunya universitaris 2018

Descarregar

D'esquerra a dreta, Marisa Zaragozá; Antoni Balmón i Gerard Figueres.

La UPC coordina els campionats de Catalunya universitaris 2018
Descarregar

Cerimònia de cloenda dels Campionats 2016-2017 i esportistes universitaris premiats

La UPC, amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Ajuntament de Cornellà, així com de la resta d’universitats catalanes, és l’encarregada de coordinar, aquest curs, l’Esport Català Universitari (ECU) i, en aquest marc, l’organització del Campionat de Catalunya Universitari d’esports d’equip (CCU), que tindrà lloc a Cornellà.

07/11/2017

La ciutat de Cornellà acollirà enguany la 33a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris. La competició d’esports d’equip es farà íntegrament en aquest municipi, que rebrà el nomenament de Vila Esportiva Universitària 2018, gràcies a l’acord entre l’Ajuntament de Cornellà i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) com a coordinadora de l’Esport Català Universitari, comissió designada pel Consell Esport Universitari de Catalunya (CEUC). Cornellà agafa el relleu de Barcelona i, anteriorment, d’Igualada i Sant Cugat.

El complex esportiu del Parc Esportiu del Llobregat (PELL) i altres instal·lacions esportives del municipi com són el camp de futbol municipal, el camp de futbol d’Almeda, el pavelló esportiu de Riera i l’Estadi Municipal de Rugbi Pilar Pons, seran la seu dels campionats a partir del 14 de novembre, coordinats per la UPC amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Ajuntament de Cornellà, i que conclouran a mitjans de març de 2018 amb la celebració de les semifinals i finals.

Durant aquest període en què la UPC, mitjançant el Servei d'Esports, organitzarà els Campionats, més de 100 equips de les 12 universitats catalanes competiran en les disciplines de bàsquet masculí i femení, handbol masculí i femení, futbol sala masculí i femení, voleibol masculí i femení, rugbi a 7 masculí i femení, futbol 7 femení i futbol 11 masculí.

Alguns dels objectius i desafiaments que afronten les universitats és promoure actuacions que fomentin l’esport participatiu, la salut i els valors associats a l’esport. Programes d’Educació i Valors de l’Ajuntament de Cornellà com són el 'Juga Verd-play' o la implicació d’algun centre d’ensenyament secundari dins del Pla Català d’Educació, són actuacions que entronquen amb el model d’educació integral que promocionen les universitats i que encaixen amb el Pla Estratègic de l’Esport Escolar i Universitari de Catalunya.

La Xarxa de Televisions Locals de Catalunya (La Xarxa), després de l’èxit d’audiències i visualitzacions del curs passat amb més de 150.000 espectadors, serà per segon any l’operador televisiu que oferirà les retransmissions en directe de les finals i en diferit d’altres partits i reportatges específics.

Cornellà, Vila Esportiva Universitària 2018

En la presentació de la 33a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris i de Cornellà com a Vila Esportiva Universitària 2018, que ha tingut lloc el 7 de novembre, al Parc Esportiu Llobregat, la vicerectora d’Estudiants de la UPC, Marisa Zaragozá, ha lliurat a l’alcalde de Cornellà, Antoni Balmón, la placa que atorga la denominació de Vila Esportiva Universitària. En l’acte també hi han intervingut Gerard Figueres, Secretari General de l’Esport, i Jordi Arimany, del Servei d’Esports de la UPC.

El mateix dia, també s’ha realitzat la cerimònia de cloenda dels Campionats de Catalunya Universitaris 2016-2017, coordinats per la Universitat Abat Oliva (UAO), on s’han premiat els millors esportistes universitaris catalans del curs i s’ha fet el relleus simbòlic de la coordinació entre la UAO i la UPC. L'acte ha comptat amb la participació del secretari general de l'Esport de la Generalitat de Catalunya, Gerard M. Figueras; el comissionat d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona, David Escudé; la rectora en funcions de la UAO, Eva Perea, i la vicerectora d'Estudiants de la UPC, Marisa Zaragozá. En els Campionats del curs passat hi han participat 122 equips de les 12 universitats catalanes i un total  de 5.798 universitaris han participat de les diferents activitats organitzades per l’Esport Català Universitari. Entre els millors esportistes guardonats, hi ha tres estudiants de la UPC: Javier Delgado, estudiant de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB), en la modalitat d’atletisme masculí; Erik G. Steninger, de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona (EEB), de duatló masculí, i Daniel Carrión, de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), d’E-esports masculí.