La UPC, de nou líder en transferència del coneixement, segons el Ranking CYD

Laboratori al Campus Diagonal-Besòs de la UPC

Laboratori al Campus Diagonal-Besòs de la UPC

La UPC continua liderant les universitats espanyoles en transferència del coneixement, segons el Ranking CYD 2022. Per àmbits, és la primera en Enginyeria Informàtica, Física i Enginyeria Civil.

15/06/2022

Els resultats de la novena edició del Ranking CYD, elaborat per la Fundación CYD i fets públics el 15 de juny, destaquen que la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) és la primera universitat estatal, a nivell global d’institució, amb millors resultats en l'àmbit de la transferència del coneixement.

Per àmbits, la UPC també se situa en primer lloc en Enginyeria Informàtica, Física i Enginyeria Civil i és la segona millor en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica així com la tercera en Matemàtiques.

El Rànquing CYD, que permet mesurar i comparar el rendiment de les universitats segons dimensions com ensenyament i aprenentatge; recerca; transferència del coneixement; orientació internaciona, i contribució al desenvolupament del territori, presenta una anàlisi per àmbits de coneixement (28 en total). En l'actual edició, analitza 79 universitats estatals −48 de les quals són públiques− i ha tingut en compte 3.052 titulacions.

A més del nivell global de titulació, els àmbits avaluats enguany i en els quals ha participat la UPC, per impartir-hi un número suficient de titulacions, són: Arquitectura, Biologia; Enginyeria Civil; Enginyeria de Materials; Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica; Enginyeria Industrial; Enginyeria Informàtica; Enginyeria Mecànica; Enginyeria Química; Física; i Matemàtiques.

Enguany, com a novetat, també s’ha estudiat la presència de les dones en estudis STEM o la digitalització de la docència i l'avaluació.