La UPC, de nou present al congrés Puzzle X

La nova edició de PUZZLE X, centrada en la ciència, la tecnologia i la innovació al voltant dels anomenats ‘frontier materials’ i les tecnologies ‘deep tech’, té lloc del 7 al 9 de novembre al recinte Gran Via de Fira de Barcelona. La UPC hi participa i és un dels socis acadèmics de la trobada.

07/11/2023

La nova edició de PUZZLE X compta amb més de 200 ponents de renom mundial i atraurà més de 3.000 assistents de 80 països, que es trobaran a Barcelona per explorar les fronteres del coneixement i les darreres innovacions en tecnologies exponencials. Aquest any, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) és un dels partners acadèmics del congrés.

El dimecres 8 de novembre, Puzzle X acollirà la Quantum Key Stakeholder Assembly, que reunirà els responsables mundials de la presa de decisions i els líders en quàntica, i que donarà suport a la proposta de resolució de les Nacions Unides per proclamar el 2025 com a Any Internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques (IYQ2025). El rector de la UPC, Daniel Crespo, participarà en la trobada.

A més, l’investigador Eduard Alarcón, del Departament d'Enginyeria Electrònica i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), formarà part del panell ‘Quantum Spain’, per parlar sobre l'ecosistema de la informàtica quàntica. Serà el mateix dia 8, a les 16 hores, a l’escenari d’innovació. A les 18 hores, a l’escenari principal, Alarcón també participarà en el panell ‘Quantum World - A year later: no hype: will quantum change our world?’.