La UPC, entre les 30 millors universitats del món en Enginyeria Civil i Estructural, i Arquitectura i Entorn Construït

La UPC es posiciona entre les 100 millors universitats del món en les disciplines d’Enginyeria Civil i Estructural (en el lloc 23), Arquitectura i Entorn Construït (en el lloc 29), Art i Disseny, Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, i Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica (rang 51-100), i en el camp d’Enginyeria i Tecnologia (en el lloc 85), en l’edició 2019 del QS World University Rankings by Subject.

28/02/2019

El QS World University Rankings by Subject 2019, editat per QS Quacqarelli Symonds, qualifica les millors universitats en cinc camps i 48 disciplines, i analitza quatre indicadors, centrats en la recerca i la reputació de les institucions, tant entre els acadèmics d'altres institucions, com des de la percepció dels ocupadors. El nombre d’institucions posicionades és de 500 per als camps, i varia entre 50 i 500 per a les disciplines.

En l’edició 2019 del rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) destaca en la disciplina d’Enginyeria Civil i Estructural, en què se situa en el lloc 23 del món, avançant 11 posicions respecte l’edició anterior del rànquing, en el 8è lloc d’Europa i líder en el panorama universitari espanyol. En la disciplina d’Arquitectura i Entorn Construït, la Universitat es posiciona en el lloc 29 del món, 11ena d’Europa i primera a l'Estat.

En el camp de l’Enginyeria i Tecnologia, la Universitat se situa en el lloc 85 del món, en la posició 22-23 d’Europa i com a primera del sistema universitari espanyol. La UPC també es posiciona entre les cent primeres universitats al món (rang 51-100) en els camps d’Art i Disseny, Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, i Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica. La UPC també lidera el sistema universitari espanyol en Art i Disseny, Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació, Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, Ciències dels Materials, Matemàtiques, i en Estadística i Investigació Operativa.

La Universitat també es col·loca en bones posicions al món en altres àmbits, com els de Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació, Matemàtiques, i Estadística i Investigació Operativa (rang 101-150); en Ciències del Medi Ambient i Ciències dels Materials (151-200), en Enginyeria Química (rang 201-250) i en Física i Astronomia i Administració d'Empreses (rang 301-350).

‘Citacions per document’ i ‘Reputació entre Ocupadors’, el més valorat
Pel que fa al conjunt d’indicadors que es valoren en el rànquing, si es considera el sumatori de punts de totes les classificacions, la UPC obté els millors resultats en ‘Citacions per document’,  seguit per ‘Reputació entre ocupadors’, ‘H-Index’ i ‘Reputació entre acadèmics’. Els indicadors que tenen una evolució més positiva respecte l’any passat –entesa com la freqüència amb què milloren resultats– són els indicadors ‘H-Index’  i ‘Citacions per document’ millorant, en ambdós casos, en 11 de 16 classificacions.