La UPC, entre les universitats més ben valorades de l'Estat segons l’U-Multirank 2019

Resultats de la UPC en l'edició 2019 de l'U-Multirank

En la sisena edició de l’U-Multirank, el rànquing universitari promogut per la Unió Europea que puntua més de 1.700 universitats de 96 països, la UPC recupera posicions respecte edicions anteriors, situant-se entre les sis universitats més ben valorades de l'Estat.

05/06/2019

A l’U-Multirank 2019, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) obté deu indicadors valorats amb el rang més alt (A) i en les cinc grans dimensions que analitza el rànquing, destaca en ‘Compromís amb el Territori’, que té en compte indicadors com ara les publicacions regionals amb empreses, els titulats de grau i màster que treballen a la regió, el percentatge de publicacions amb agents d’àmbit regional i els ingressos provinents de fons regionals (no governamentals). Els altres indicadors de la UPC valorats amb el rang més alt són, en la dimensió de ‘Recerca’, el número de publicacions i els ingressos externs per recerca (no governamentals); en la de ‘Transferència del Coneixement’, el percentatge de publicacions amb empreses; i en la dimensió ‘Orientació Internacional’, la mobilitat d’estudiants i el percentatge  de titulats de doctorat estrangers.

Si s’analitzen els resultats en el conjunt del sistema universitari espanyol, la UPC se situa entre les sis universitats de l’Estat amb millors resultats, és a dir, que obtenen deu o més indicadors valorats amb una A. La primera posició l’encapçala la Universitat Pompeu Fabra (amb 14 indicadors), seguida de la Universidad de Mondragón (amb 12 indicadors); la Universitat de Barcelona (amb 11 indicadors); la Universidad Carlos III de Madrid, la UPC i l’ESIC Business and Marketing School, les tres amb deu indicadors valorats amb el rang més alt. De fet, a nivell global, la UPC ha experimentat una forta pujada en aquesta edició, passant de 3 indicadors valorats amb una A en la darrera edició a 10 en la d’aquest any.

U-Multirank és una iniciativa de la Comissió Europea per oferir una visió multidimensional de les universitats, a partir de l’anàlisi d’una gran bateria d’indicadors agrupats en cinc grans dimensions: Ensenyament i Aprenentatge; Recerca; Transferència del Coneixement, Orientació Internacional, i Compromís amb el Territori. A l’edició d’enguany, que puntua més de 1.700 universitats de 96 països, s’hi ha afegit un mapa amb les universitats que han obtingut els millors resultats: la UPC s’hi posiciona en la dimensió ‘Compromís amb el Territori,’ el punt fort de la Universitat en aquesta edició del rànquing.