La UPC es manté entre les 150 millors universitats joves del món

En l’edició 2019 del 'Times Higher Education Young University Rankings', la UPC es manté entre les 150 millors universitats joves del món (en el rang 101-150) i se situa en el rang 58-82 d’Europa. En el rànquing també figura com a primera politècnica de l’Estat.

01/07/2019

El Times Higher Education Young University Rankings posiciona les primeres universitats de tot el món amb menys de 50 anys d’història, tot i que, com en anys anteriors, no es consideren les institucions que no ofereixen estudis de grau o que tenen una producció científica inferior a 1.000 articles publicats a la base de dades Scopus en el període 2013-2017, amb un mínim de 150 publicacions anuals. En total, el rànquing posiciona 351 institucions d’arreu del món.

En l’edició 2019, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) es manté entre les 150 millors universitats del món (en el rang 101-150), es posiciona en el rang 58-82 a escala europea i en el rang 3-6 del sistema universitari espanyol, on destaca com a primera politècnica de l’Estat.

L’anàlisi del rànquing es realitza a partir dels mateixos indicadors que s’empren en el THE World University Ranking, tot modulant-ne els pesos amb l’objectiu de reduir els de reputació, més vinculats a universitats amb llarga tradició, segons els editors. La UPC obté, en aquesta edició, les millors puntuacions a les dimensions d’Internacionalització i de Citacions.