La UPC escala 46 posicions en el QS World University Rankings 2018

Descarregar

S'avaluen indicadors vinculats a recerca, així com a la reputació, la docència i la internacionalització de les institucions

Es classifica de nou, com fa dos anys, entre les 300 primeres universitats de tot el món, concretament en el lloc 275, en el QS World University Rankings (QSWUR) 2018, publicat el 8 de juny. En el mateix rànquing, se situa al lloc 120 d’Europa, és la primera politècnica a Espanya, on ocupa el sisè lloc del conjunt universitari, i la tercera a Catalunya.

09/06/2017

El QS World University Rankings (QSWUR) avalua les universitats de tot el món tenint en compte una sèrie d’indicadors vinculats a la reputació, la recerca, la docència i la internacionalització de les institucions. En l’edició d’enguany, el QSWUR 2018, classifica les primeres 980 universitats de les més de 4.000 analitzades, encapçalades als tres primers llocs pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), l'Stanford University i la Harvard University.

En l’àmbit europeu, la UPC puja 22 posicions, passant del lloc 142 al 120, millora dues posicions a l’àmbit estatal, classificant-se en la sisena posició, i puja un lloc entre les universitats catalanes, passant de la quarta a la tercera posició.

La progressió de posicions de la UPC ha estat ascendent des del 2012 –exceptuant la baixada de l’any passat–, amb una millora de 98 posicions entre l’edició del 2012 i la que s’acaba de publicar. La millora interanual més elevada ha estat la d’aquesta edició, en que ha pujat 46 posicions en l’àmbit mundial.

Millora la reputació entre els acadèmics i entre els ocupadors
Tenint en compte les posicions per indicadors, la reputació entre els acadèmics és l’indicador en el que la UPC es troba més ben posicionada (lloc 239) i en el que ha millorat més posicions, 51 respecte l’edició anterior. El segueix la reputació entre els ocupadors (posició 243), en què ha escalat 49 posicions. També ha millorat la rati entre PDI i estudiantat, si bé de manera més moderada que els dos indicadors anteriors.

La forta millora dels dos primers indicadors i la més lleugera pujada del segon expliquen la millora de posicions de la UPC en aquesta edició del rànquing, atès que aquests tres indicadors sumen un 70% del pes total (un 40% el primer, un 10% el segon i un 20% el tercer).

Si es comparen les puntuacions obtingudes per la UPC, per indicadors, amb les respectives mitjanes estatals, la UPC destaca, per aquest ordre, en la rati PDI /estudiants, la reputació entre els ocupadors, la reputació entre els acadèmics i el percentatge d’estudiants internacionals.

Amb aquesta posició obtinguda, la UPC se situa entre el 28% superior d’institucions del QS World University Rankings i dins l’1% superior de les gairebé 26.000 universitats d’arreu del món. Segons la puntuació global, la Universitat se situa un 20,1% pel damunt de la mitjana global i un 41,2 % pel damunt de la d’Espanya.

Primera a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic

D'altra banda, la UPC continua sent la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic, tant en rendiment com en volum, segons la darrera edició de l'U-Ranking, en el qual ha escalat fins la primera posició, a l’edició de 2017. Així mateix, es manté com la segona universitat estatal a escala global i escala posicions entre les tres primeres en docència i recerca en aquest rànquing, elaborat per la Fundació BBVA i l’Ivie i que s'ha fet públic a inicis de juny.

Més informació: