La UPC i everis acorden crear una beca per a estudiantat de màster de la Facultat de Matemàtiques i Estadística

Descarregar

D'esquerra a dreta: Xavier Rovira, d'everis; el rector de la UPC, Francesc Torres, i el degà de l'FME, Jaume-Franch

Descarregar

Representants d'everis i de la UPC, en la signatura del conveni

La UPC i everis han signat, el 28 de maig, un conveni de col·laboració per organitzar activitats conjuntes en l’àmbit de la formació en intel·ligència artificial i analítica avançada. En el marc d’aquest acord es preveu la convocatòria d’una beca per a estudiantat de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), que inclou un període de pràctiques a la companyia, així com la convocatòria d’un premi al millor treball de fi de màster.

28/05/2021

L’acord de col·laboració entre la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i la consultora multinacional everis té l’objectiu de reforçar els vincles entre la Universitat i el teixit empresarial i col·laborar en activitats de formació orientades a millorar l’adquisició de competències i habilitats dels estudiants de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) que volen treballar al voltant de la intel·ligència artificial i l’analítica avançada. El rector de la UPC, Francesc Torres, i el soci director de l’oficina de Barcelona d’everis, Xavier Rovira, han signat el conveni el 28 de maig.

Beca i premi per a estudiantat de màster
En el marc del conveni, everis atorgarà una beca a un estudiant de nou ingrés del màster universitari UPC-UB en Estadística i Investigació Operativa (MESIO) o del màster in Advanced Mathematics and Mathematical Engineering (MAMME). L’ajut cobrirà les despeses de matrícula equivalents als crèdits de les assignatures (60 crèdits ECTS per a estudiants del MESIO i 45 per a estudiants del MAMME) i inclou un període de pràctiques acadèmiques externes remunerades a everis.

Així mateix, l’acord preveu la convocatòria d’un premi al millor treball de fi de màster de l'especialitat Data Science del MESIO, dotat amb 2.000 euros per curs acadèmic, durant el període de vigència del conveni.

Reforçar vincles entre universitat i empresa
Amb aquest acord, la UPC i everis intensifiquen la seva relació col·laborant en altres activitats formatives i de reclutament, com ara la possibilitat que l’estudiantat de l’FME faci pràctiques acadèmiques remunerades a l’empresa i la participació d’everis al Fòrum d’empreses que organitza la Facultat. Així mateix, l’acord estipula que personal d’everis participi a la Summer School de l’FME, una activitat formativa que consta de diversos cursos relacionats amb l’estadística, la investigació operativa i l’anàlisi de dades. D’altra banda, està prevista l’organització d’altres activitats a l’FME amb la participació d’everis, com ara workshops sobre casos pràctics d’analítica avançada.

L’acord té una durada inicial de tres cursos acadèmics i es podrà prorrogar per períodes de tres cursos més.