La UPC i IDEAL Barcelona organitzen una jornada per explorar l’ús de les tecnologies immersives en l’educació

El proper 8 de setembre, via 'streaming', tindrà lloc la primera jornada de tecnologies immersives en l’educació, que se centrarà en l’ús de l’XR ('mixed reality') en la innovació docent universitària. La jornada, en què participaran experts del sector educatiu, la recerca i la tecnologia immersiva, està organitzada conjuntament per la UPC i el centre d’arts digitals IDEAL Barcelona.

07/09/2020

La jornada, que es podrà seguir en directe a YouTube, s’organitzarà el 8 de setembre, de 10.30 a 18 hores, i es debatrà sobre el futur de la docència i la divulgació, i l’ús de les noves tecnologies immersives en la innovació docent universitària.

Diversos professionals dels sectors educatiu, de la recerca i la tecnologia compartiran coneixements i dialogaran sobre els nous processos i metodologies de la docència en línia i com tot s’està dirigint a l’ús de l’audiovisual immersiu, de tecnologies 360º i realitat virtual per innovar a l’aula. L’inici de la sessió anirà a càrrec de Jordi Sellas, director executiu d’IDEAL Barcelona; Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i Luís Llanes, director de la Fundació Politècnica de Catalunya (FPC).

Aquesta jornada s’emmarca en la col·laboració que han iniciat la UPC i IDEAL Barcelona per estudiar l’ús de tecnologies immersives en l’educació des d’una perspectiva de la innovació docent universitària.

En aquest sentit, el centre d’arts digitals barceloní i la UPC signaran demà dimarts un conveni per obrir noves vies de col·laboració en aquest àmbit, que implicarà la participació d’estudiantat de la UPC en el desenvolupament de projectes creatius en règim de pràctiques remunerades, la realització de treballs de fi de grau, així com la participació dels universitaris en solucions tècniques i creatives dels projectes i espais del centre IDEAL-Barcelona, entre altres actuacions.